سازمان کشورهای آمریکایی به مادورو خنجر زدند

به دنبال بحث و تبادل‌نظر داغ، شورای دائم سازمان کشورهای آمریکایی (اوای‌اس) با ۱۸ رای موافق، ۹ رای مخالف و شش رای ممتنع این تصمیم را تایید کرد. یکی از هیات‌ها هم غایب بود. این فرستاده جدید به نام "گوستاوو تاره" نماینده خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلاست.

تحرکات مذکور ضربه‌ دیگری به نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا است. وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به این رای‌گیری اعلام کرد، سازمان کشورهای آمریکایی در حال حمایت از کودتایی علیه مادورو است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: سازمان کشورهای آمریکایی با پذیرش غیر قانونی یک دست‌نشانده سیاسی از طرح کودتایی که از ۲۳ ژانویه (روزی که گوآیدو خودش را رئیس‌جمهوری خودخوانده نامید) آغاز شد، حمایت می‌کند.

وزارت خارجه ونزوئلا همچنین اعلام کرد، دولت کاراکاس تصمیم گرفته است از سازمان کشورهای آمریکایی خارج شود. در این بیانیه آمده است: دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا بار دیگر تصمیم قطعی خود را مبنی بر ترک سازمان کشورهای آمریکایی در بیست و هفتم آوریل ۲۰۱۹ طبق شکایتی که دو سال پیش تنظیم شد و در چارچوب رویه‌های مربوطه، با توجه به این که جمهوری بولیواری ونزوئلا نمی‌تواند در سازمانی باقی بماند که مقابل منافع امپریالیستی دولت آمریکا روی زانوهای خود ایستاده است، اعلام می‌کند.