آمریکا باز هم به ونزوئلا، روسیه و کوبا هشدار داد

وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» در آخرین مقصد از سفر به شیلی، پاراگوئه، پرو و کلمبیا، به شهر «کوکوتا» واقع در مرز کلمبیا با ونزوئلا رفت و در آنجا مواضع مداخله‌جویانه و غیرقانونی آمریکا علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» را تکرار کرد.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به کوبا و روسیه درباره حمایت‌ از دولت ونزوئلا اعلام کرد که واشنگتن از همه ابزارهای سیاسی و اقتصادی در دسترس خود برای اعمال فشار علیه دولت مادورو استفاده خواهد کرد.

مایک پامپئو ادعا کرد: «ما با استفاده از تحریم‌ها، ابطال روادید و دیگر ابزارها متعهد هستیم که از رژیم (مادورو) و تقویت‌کنندگان آن را به خاطر فسادشان و سرکوبگری‌شان علیه دموکراسی حساب‌کشی کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «شما شاهد باشید که فشار سیاسی و دیپلماتیک تشدید می‌شود و یقه مادورو را می‌گیرد. کوبایی‌ها هم باید این را بفهمند که ادامه حمایتشان از نیکلاس مادورو برایشان هزینه خواهد داشت و ما همین حرف را به روس‌ها خواهیم گفت».

اظهارات پامپئو علیه دولت قانونی ونزوئلا در شرایطی مطرح شده که مقام‌های واشنگتن بارها در حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور آمریکای لاتین، ونزوئلا را به گزینه نظامی تهدید کرده و به تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه کاراکاس و حامیان آن روی آورده‌اند.

«خوان گوایدو» سوم بهمن ماه سال گذشته (۱۳۹۷) خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و دولت  آمریکا هم به فاصله کمتر از نیم ساعت، او را به رسمیت شناخت. آمریکا از آن زمان ر حال اعمال فشارها علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانون ونزوئلا است.