نگرانی درباره شرایط جسمی شیخ زکزاکی

در جریان راهپیمایی نیمه شعبان جمعی از اعضای حرکت اسلامی نیجریه و طلاب جامعة المصطفی(ص) با حضور در موکب المصطفی در عمود ۱۶۲ در مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران، کمپین اعتراض جهانی و جمع آوری امضا برای آزادی شیخ زکزکی تشکیل دادند.
«عبدالله احمد» از اعضای حرکت نیجریه و طلبه جامعة المصطفی در مورد این کمپین گفت: هدف ما از این کمپین معرفی شیخ زکزکی و ظلمی است که توسط قدرت های جهانی بر او شده است و ما با حضور در این موکب از مومنین خواستار دعا برای آزادی شیخ شده ایم و با استقبال گرم مردم مواجه هستیم.
وی افزود: ما از دو روز پیش در این موکب حضور داریم و مردم از شهرها و کشورهای مختلف آمدند و به کمین ما ملحق شدند و استقبال مردم بیش از انتظار ما بود و مطالبه همه آنها نیز آزادی شیخ زکزاکی است و بیش از 3 هزار نفر این درخواست را امضا کرده اند و ماهم این اعتراض مردم جهان را به دفاتر مربوط سازمان ملل ارسال خواهیم کرد.
این فعال اهل نیجریه در مورد شیخ زکزکی اظهار داشت: حال شیخ اکنون بسیار وخیم است و ایشان مریض هستند و دولت نیجریه هم او را بدون هیچ جرمی زندانی کرده است و ما درمورد اوضاع جسمانی ایشان بسیار نگران هستیم اما این را هم بگویم که الان چند روز است که ما اینجا هستیم متوجه شدیم که نه فقط ما بلکه تمام مردم جهان در مورد اوضاع جسمانی ایشان و اقدامات غیر قانونی علیه شیخ زکزکی و شیعیان نیجریه بسیار نگران هستند.
وی از سازمان ملل خواستار پیگیری جدی برای آزادی شیخ زکزکی شد و گفت: سازمان ملل و شورای حقوق بشر اگر با جدیت پرونده شیخ زکزکی را دنبال می کردند تاکنون ایشان آزاد می شد چون شیخ زکزکی را بدون هیچ جرمی زندانی کرده اند و هیچ نهادی در نیجریه جوابگوی این اقدمات غیر قانونی نیست.