کنگره باید روند استیضاح ترامپ را آغاز کند

«کامالا هریس»، سناتور دموکرات کالیفرنیا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد کنگره باید روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را آغاز کند.

وی در یک سخنرانی در سالن شبکه سی ان ان گفت: ما یک دلیل خیلی خوب داریم که باور کنیم تحقیقاتی انجام شده و این تحقیقات مدارک و شواهدی را بدست آورده است که نشان می‌دهد رئیس جمهور و دولت او در اجرای عدالت کارشکنی کرده اند. من معتقد هستم کنگره باید گام‌هایی را برای آغاز رونداستیضاح ترامپ بردارد.

دونالد ترامپ روز گذشته در توییتر خود به مسئله استیضاح شدنش واکنش نشان داد و نوشت: فقط جرم و جنایت‌های بزرگ است که منجر به استیضاح می‌شود. من هیچ جرمی مرتکب نشده‌ام (نه تبانی و نه کارشکنی)؛ بنابراین نمی‌توانید مرا استیضاح کنید. این دموکرات‌ها بودند که جرم‌هایی را مرتکب شدند، نه رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه شما!

اما کامالا هریس فقط یکی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکاست که خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده است. الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست هم هفته گذشته خواستار آغاز روند استیضاح رئیس جمهور شد. هولیان کاسترو، وزیر مسکن سابق آمریکا و وین مسام، شهردار میرامار در فلوریدا هم از استیضاح دونالد ترامپ استقبال کردند.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت ضمن حمایت از استیضاح رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در سالن شبکه سی ان ان اعلام کرد این استیضاح ممکن است به نفع دونالد ترامپ تمام شود.

رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا چند روز پیش گزارش تحقیقات خود را منتشر کرد. گزارش رابرت مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است. بر اساس گزارش مولر، هیچ مدرکی برای اثبات تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده است.