ترامپ: من جوان و پرجنب و جوش هستم

دونالد ترامپ رئیس جمهور ۷۲ ساله آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره این که آیا فاکتور سن در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مؤثر خواهد بود گفت: من فقط احساس می‌کنم مثل یک مرد جوان هستم. من مردی جوان و پرجنبش و جوش هستم.

ترامپ در ادامه با کنایه زدن به جو بایدن ۷۶ ساله، یکی از اصلی ترین شانس‌ها برای پیروزی در رقابت مقدماتی حزب دموکرات و نهایتا رقابت با او در انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت: من جو را نگاه می‌کنم. من چیزی درباره او نمی‌دانم.

او ادامه داد: من هرگز نمی‌گویم کسی بیش از حد پیر است اما می‌دانم آنها سبب می‌شوند که من خیلی جوان به نظر بیایم چه از نظر سن و همینطور فکر می‌کنم چه از نظر انرژی.

ترامپ مدعی شد در انتخابات ریاست جمهوری آتی به آسانی می‌تواند بایدن را شکست دهد.

در حال حاضر بایدن و سناتور برنی سندرز که ۷۷ سال سن دارد در نظرسنجی‌های مربوط به رقابت مقدماتی دموکراتها پیشتاز و دو شانس اول برای پیروزی هستند.

این صحبتهای ترامپ یک روز بعد از آن مطرح شد که بایدن رسماً کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد.

هم پیمانان ترامپ معتقدند بایدن که در دوره ریاست جمهوری اوباما معاونش بود، سرسخت‌ترین رقیب برای او در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و ترامپ علناً بایدن و سندرز را به عنوان رقبای احتمالی اصلی خود در انتخابات مقدماتی دموکراتها دانسته است.

این در حالی است که ترامپ مسن‌ترین شخصی است که تاکنون رئیس جمهور آمریکا شده است. اما در صورت رسیدن بایدن یا سندرز به ریاست جمهوری آنها رکورد او را که در زمان آغاز ریاست جمهوری در ژانویه ۲۰۱۷ ، ۷۰ سال داشت خواهند زد.