دموکرات‌ها قصد تخریب برنی سندرز به نفع جو بایدن را دارند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد کمیته ملی دموکرات‌ها تلاشی را برای تخریب برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت به نفع جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق این کشور، که هر دو نامزد‌های حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ هستند، آغاز کرده است.

 ترامپ کمیته ملی دموکرات‌ها را متهم کرد که برای حمایت از جو بایدن بار دیگر در این مسیر قدم گذاشته اند.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: کمیته ملی دموکرات‌ها، که گاهی به آن دی ان سی گفته می‌شود، بار دیگر فریبکاری خود را در تلاش برای تخریب برنی سندرز به نفع (نامزد) قدیمی تر، اما نه خیلی باهوش جو بایدن خواب آلوده بکار گرفته است.

ترامپ همچنین سناتور سندرز را ترغیب کرد تا در مقابل این جریان در دومین بار شرکتش در انتخابات ریاست جمهوری بایستد. رئیس جمهور آمریکا در ادامه این توئیت نوشت: این بار لطفا کمی بیشتر از خود عصبانیت نشان دهد.

به نظر می‌رسد که ترامپ با این ادعا‌ها در تلاش است تا میان این دو نامزد حزب دموکرات و به طور کلی در میان دموکرات‌ها اختلاف ایجاد کند. بنا به نوشته راشاتودی ترامپ برای ادعا‌های جدید خود علیه کمیته ملی دموکرات‌ها و جو بایدن هیچگونه مدرکی ارائه نکرد و به نظر می‌رسد اظهارات او از روی حسادت نسبت به معاون سابق باراک اوباما به علت پیشتازی بایدن نسبت به او در نظرسنجی‌های اخیر، صورت گرفته است.

نتایج نظرسنجی اخیر هیل-هریس ایکس نشان داد ۴۳ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به جو بایدن رأی می‌دهند. این در حالی است که فقط ۳۷ درصد شرکت کنندگان گفتند به دونالد ترامپ رأی می‌دهند. در این نظرسنجی ۷۵ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند بایدن بیشترین شانس را برای شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دارد.

همچنین معاون باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در صدر کلیه نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا قرار دارد. ۲۴ درصد جو بایدن را به سایر نامزد‌های اعلام شده و احتمالی ترجیح می‌دهند. ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند از سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت حمایت می‌کنند.

شایان ذکر است، جو بایدن روز پنجشنبه به طور رسمی نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا را اعلام کرد. بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ شرکت کرد؛ اما خیلی زود از هر دو انتخابات کناره‌گیری کرد. سناتور برنی سندرز در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ رقابتی بسیار نزدیک با هیلاری کلینتون (نامزد نهایی دموکرات ها) داشت.