ادعای آمریکا در مورد داعش

یک مقام ارشد اطلاعات آمریکا اظهار داشت که داعش در حال انتقال نیروهای خود از سوریه به افغانستان برای طراحی عملیات از این کشور علیه آمریکاست.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: اطلاعاتی به ما رسیده که برخی از اعضای داعش در حال انتقال افراد، تجربه، مهارت خود از جنگ در سوریه و عراق به افغانستان هستند.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا ادامه داد: اگر ما عملیات ضدتروریسم خود علیه این گروه تروریستی را در افغانستان ادامه ندهیم، آنها عملیات قابل توجهی را علیه آمریکا از خاک افغانستان طی یکسال آینده انجام خواهند داد.

بنابر این گزارش، این مقام آمریکایی به نوع عملیات داعش در آمریکا اشاره نکرد ولی یاد آور شد که داعش چندین حمله به آمریکا از جمله تیراندازی مرگبار در سال 2016 در فلوریدا را انجام داده است.

سازمان ملل در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش در افغانستان ما بین 2500 تا 4 هزار نیرو دارد.

وی افزود: گروهی از کارشناسان برای مبارزه با داعش تیمی از کارشناسان را راهی کابل کرده تا به ژنرال میلر فرمانده ناتو در افغانستان برای مبارزه با این گروه تروریستی همکاری کند.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: برخی از اتباع فرانسه و انگلیس نیز در میان اعضای داعش در افغانستان حضور دارند و تا زمانی که طالبان را در این موضوع درگیر نکنیم خطر داعش در افغانستان جدی خواهد بود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته داعش تصاویری از رهبر این گروه که گمان می‌رفت کشته شده را در وب سایت خود منتشر کرده است.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که حضور داعش در افغانستان سیاست جدید آمریکا برای مقابله با کشورهایی از جمله روسیه، چین و ایران است و پدیده‌ای بیگانه در افغانستان به‌شمار می‌آید.