مسئول عادی‌سازی روابط با امارات است

وبگاه «العهد» لبنان به نقل از این شبکه گزارش داد، کوهن همان کسی است که هماهنگی‌های لازم برای حضور هیأت صهیونیستی در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰» را انجام داده؛ نمایشگاهی که قرار است در اکتبر ۲۰۲۰ در دبی برگزار شود.

بنا بر اطلاعات منتشر شده، رئیس موساد اخیرا به شکل محرمانه با تعدادی از شخصیت‌های رسمی امارات دیدار کرده و اخیرا تماس‌های گسترده‌ای نیز با مقامات اماراتی گرفته است.

خبرنگار سیاسی شبکه کان در این باره اعلام کرد: «رئیس موساد (در این دیدارها) درباره دقیق‌ترین جزئیات و تمامی مقدمات با طرف‌های اماراتی صحبت کرده که از جمله آنها امور فنی مربوط به حضور تیم اسرائیلی (در اکسپو 2020)، مکان اقامت آنها در دبی و تدابیر امنیتی بوده است».

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر رسما اعلام کرده بود، تیمی از این رژیم در اکسپو ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت.

عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در دوره جدید دولت آمریکا به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» وارد فاز جدیدی شده است؛ طی شش ماه گذشته، مقام‌های رژیم صهیونیستی چندین بار به عمان سفر کرده‌اند؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در رأس هیأتی بلندپایه سوم آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۷) به صورت مخفیانه به عمان سفر و با سلطان قابوس دیدار کرد.

«یوسف بن‌علوی» ۱۷ فروردین امسال (۱۳۹۸) در نشست اقتصادی «داووس» به میزبانی اردن تاکید کرده بود که کشورهای عربی در قبال رژیم اشغالگر قدس «اقدامات اطمینان‌بخشی» اتخاذ کنند تا این رژیم احساس امنیت کند.

همچنین سال گذشته یک تیم ورزشی صهیونیستی به ریاست «مِری رِگِو» وزیر ورزش این رژیم به امارات سفر کرد.

از دیگر سفرهای مقامات صهیونیستی به امارات می‌توان به سفر سال گذشته «آوی گبای» رئیس حزب «کار» به ابوظبی و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور اشاره کرد.