تایید رشوه‌گیری یک مسئول سابق از  آل‌سعود

«پروژه گزارش فساد و جرائم سازمان‌یافته»، دادگاه عالی کوالالامپور در هفته سوم محاکمه نجیب رزاق، نخست‌وزیر پیشین مالزی، به جرم فساد مالی و پول‌شویی تایید کرد یک شاهزاده سعودی مبلغ هنگفتی به حساب بانکی رزاق واریز کرده است.

رزاق به هفت اتهام مالی متهم شده است که تاکنون موفق نشده است خود را از این اتهامات تبرئه کند؛ زیرا قاضی «محمد نزلان محمد غزالی» در این زمینه متقاعد نشده است. اوایل ماه جاری میلادی رزاق خواستار رد اتهامات خود به دلیل شفاف نبودن آن‌ها شده بود.

نخست‌وزیر پیشین مالزی در دادگاه عالی کوالالامپور به جرم خیانت در امانت و همچنین سوءاستفاده از قدرت و پول‌شویی در حال محاکمه است. او متهم است میلیارد‌ها دلار از یک صندوق دولتی که خود او آن را بنیانگذاری کرده بود، اختلاس کرده است.

رزاق در انتخابات ماه می ۲۰۱۸ مالزی در رقابت با «ماهاتیر محمد» نخست وزیر فعلی مالزی، شکست خورد و از قدرت کنار رفت. از دلایل اصلی شکست حزب او اتهامات فساد مالی او بود. چند روز پس از انتخابات، او و همسرش به اتهام تخلف مالی ممنوع‌الخروج و سپس رزاق بازداشت شد. رزماه منصور، همسر رزاق نیز به پولشویی و فرار از مالیات متهم شده است.