حمایت سندرز از موضع ترامپ در قبال کره شمالی

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در مصاحبه ای ضمن حمایت از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی اعلام کرد ملاقات رو در روی ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اقدام درستی است.

او در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره پیونگ‌یانگ گفت: «باید بدانید در این زمینه [کره شمالی] من ترامپ را سرزنش نمی کنم. من فکر می کنم ایده ملاقات با کیم جونگ اون کار درستی بوده است. این خیلی خیلی دشوار است اما آنچه واضح است این است که آنها (کره  شمالی) یک تهدید برای کره زمین هستند.»

سندرز در ادامه ادعا کرد: آنها [کره شمالی] منزوی هستند؛ آنها عوام فریبی می کنند و تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که چین و مردم حاشیه اقیانوس آرام را وادار به اعمال فشار بیشتر به کره شمالی کنیم. 

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که کره شمالی روز گذشته چند فروند موشک کوتاه برد را در شرق این کشور آزمایش کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد: «کیم وعده خود به من را زیر پا نمی‌گذارد. رهبر کره شمالی ظرفیت اقتصادی فراوان کشورش را درک می‌کند و هیچ کاری برای مختل کردن یا پایان دادن به آن انجام نخواهد داد.»