شکاف میان آمریکایی‌ها بر سر استیضاح ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد به دنبال انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، میان مردم این کشور در موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اختلاف‌نظر ایجاد شده است.

نتایج نظرسنجی جدید «ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال» که روز گذشته منتشر شد، نشان داد ۴۹ درصد از مردم آمریکا معتقدند کنگره باید روند استیضاح رئیس جمهور را آغاز کند. این در حالی است که ۴۸ درصد با استیضاح رئیس جمهور مخالف هستند.

نتایج این نظرسنجی چند هفته پس از انتشار گزارش نهایی تحقیقات رابرت مولر در خصوص مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ منتشر شد. ۶۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی‌ ای بی سی نیوز و وال استریت ژورنال معتقدند که ترامپ در خصوص تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات صادق نبوده است. تنها یک سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که نتایج تحقیقات مولر ترامپ را از اتهام کار‌های ناشایست در این ارتباط مبرا می‌کند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد از هر ۱۰ جمهوری خواه ۸ نفر معتقدند ترامپ باید بتواند دوره ریاست جمهوری‌اش را به پایان ببرد، با این حال ۳۰ درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند می‌خواهند شاهد روند استیضاح رئیس جمهور باشند. ۵۰ درصد دموکرات‌های شرکت کننده در این نظرسنجی نیز گفتند برای اعلام نظر درباره استیضاح ترامپ منتظر شواهد بیشتر هستند.

مسئول برگزارکننده نظرسنجی‌ ای بی سی نیوز و وال استریت ژورنال گفت: ما شاهد کشوری متفرق هستیم که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها نظرات متفاوتی در این باره دارند.

نظرسنجی‌ ای بی سی نیوز و وال استریت ژورنال از ۲۸ آوریل تا اول ماه می‌در میان ۹۰۰ شرکت کننده برگزار شد.