امارات تلاش‌‌های قطر را نادیده گرفته است

الخلیفی در این باره گفت که ابوظبی به پیشنهاد قطر برای ایجاد کمیته مشترک نظارت بر اجرای اقدامات موقت، پاسخ منفی داده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الخلیفی توضیح داد، «امارات سعی دارد قطر را به حمایت از تروریسم متهم کند اما این ادعایی است که برای دادگاه نیز شناخته شده است و ابوظبی بخشی از درخواست‌های ارائه شده به دادگاه را به ادعاهایی اختصاص داده که ارتباطی با موضوع ندارد و تکرار این اکاذیب باعث افزایش اعتبار امارات نمی‌شود».  

امارات از دادگاه لاهه خواسته تصمیماتی درباره ضرورت انصراف قطر از شکایت علیه امارات به کمیته مبارزه با تبعیض‌نژادی، اتخاذ کند.

از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ به دنبال قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم، دوحه از امارات به دلیل اعمال رفتارهای «تبعیض نژادی» علیه شهروندان قطری مقیم امارات، به دادگاه لاهه شکایت کرده است.

ابوظبی نیز مدعی است که قطر سایت مربوط به اعطای مجوز به قطری‌ها برای ورود به امارات را مسدود کرده است.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز پنجشنبه مدعی شد که جلسه رسیدگی به شکایت قطر به دادگاه لاهه این بار نیز بدون اینکه تیم حقوقی قطر گزارش تازه‌ای به دادگاه ارائه کند، پایان یافت.