ساختار جدید برای روابط دوجانبه بین روسیه و آمریکا

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با مایک پمپئو، همتای آمریکایی‌اش در سوچی اعلام کرد زمان ایجاد ساختار جدید برای روابط دوجانبه بین روسیه و آمریکا فرا رسیده است و ما آماده هستیم.

وی افزود: بر این باوریم که زمان ایجاد ساختار جدیدی برای روابط دوجانبه بین مسکو و واشنگتن رسیده است.

سرگئی لاوروف گفت بسیاری از مشکلات وجود دارد که نیازمند راه‌حل‌های فوری هستند که از جمله این مشکلات سوریه است.

مایک پمپئو در ادامه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علی‌رغم وجود برخی اختلافات به بهبود روابط با روسیه پایبند است.

وی افزود: امیدواریم تلاش‌های مشترک به ثبات روابط روسیه و آمریکا بیانجامد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: امیدوارم در اجلاس گروه ۲۰ فرصت بیشتری برای گفتگو داشته باشیم. من امروز اینجا هستم، چون رئیس جمهور ترامپ متعهد به بهبود این روابط (آمریکا با روسیه) است. ما اختلافاتی داریم. هر یک از کشور‌های ما به دنبال حفاظت از منافع خود است. این درست نیست که گفته شود ما در تمام عرصه‌ها رقیب هم هستیم. امیدوارم بتوانیم عرصه‌هایی را پیدا کنیم که اشتراک منافع وجود داشته باشد و واقعا بتوانیم روابطی قوی را - دستکم در این موضوعات مشترک - شکل دهیم. من شخصا متعهد هستم که در زمینه مقابله با تروریسم با شما همکاری نزدیکی داشته باشم. ما در این زمینه موفق عمل کردیم. ما جان آمریکایی‌ها را نجات دادیم، ما جان روس‌ها را نجات دادیم.

مایک پمپئو افزود: فکر می‌کنم در موضوع کنترل تسلیحات و منع اشاعه هسته‌ای، مناقشه‌های منطقه‌ای و تروریسم نیز می‌توانیم به تفاهم دست یابیم. امیدوارم که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روابط دو کشور را تثبیت کنیم و آن را به مسیری بازگردانیم که نه تنها برای دو کشور ما خوب خواهد بود بلکه برای جهان نیز خوب خواهد بود.