آمریکا فروش موشک‌های ضدهوایی به ژاپن و کره جنوبی را تایید کرد

آمریکا اعلام کرد به دنبال تشدید مجدد تنش‌های با کره شمالی، واشنگتن فروش موشک‌های ضد هوایی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار به کره جنوبی و ژاپن را مورد تایید قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور مجوز فروش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار موشک‌های دفاع هوایی به کره جنوبی و ژاپن را در بحبوحه بازگشت تنش‌ها با پیونگ یانگ را تائید کره است.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن فروش ۹۴ موشک اس ام-۲ مورد استفاده در کشتی‌ها برای مقابله با تهدیدات هوایی و نیز ۱۲ سیستم راهبردی با ارزش مجموع ۳۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار را تایید کرده است.

همچنین به طور جداگانه چراغ سبز برای فروش ۱۶۰ موشک هوا به هوای میانبرد پیشرفته «آمرام» و تجهیزات راهبردی مرتبط با آن به ژاپن به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار نشان داده شد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: این فروش‌های تسلیحاتی با کمک به متحدان اصلی از اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی ما حمایت خواهد کرد و پایه تعادل نظامی در منطقه را تغییری نخواهد داد.

شایان ذکر است، هفته گذشته کره شمالی در کمتر از یک هفته دو آزمایش موشکی انجام داد. منابع نظامی کره جنوبی خبر دادند که پیونگ یانگ دو موشک کوتاه برد را در کمتر از دو هفته مورد آزمایش قرار داده است. آزمایش‌های موشکی کره شمالی در بحبوحه توقف مذاکرات دو جانبه میان پیونگ یانگ و واشنگتن پس از نشست ناموفق میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام صورت گرفت.