توهین ترامپ به هم حزبیش

حملات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انزوای جاستین امش، نماینده جمهوری‌خواه کنگره در درون این حزب را تقویت کرده است و حتی قانونگذاران موافق او هم جرات حمایت پیدا نکردند.

میت رامنی، جمهوری‌خواه آمریکایی که سال ۲۰۱۲ نامزد ریاست جمهوری بود، سخنان امش را "شجاعانه" دانست اما از ایده استیضاح حمایت نکرد. او به سی‌ان‌ان گفت "شواهد کافی وجود ندارد که بتوان پرونده مانع‌تراشی در عدالت را اثبات کرد." 

ترامپ که قاطعانه مقابل دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ایستاده است و اجازه نمی‌دهند هیچکدام از مقام‌های کنونی و سابق در کمیته‌های تحقیقات شهادت بدهند، چندان ملاحظه‌کار نیست. او در پیامی توئیتری نوشت: هرگز طرفدار جاستین امش نبودم؛ یک آدم بی‌ جربزه که با من و برخی از ایده‌ها و سیاست‌های بزرگ جمهوری‌خواهان مخالف است تا فقط برای خودش از طریق بحث و جدل نامی دست و پا کند. جاستین یک بازنده است که متاسفانه به نفع مخالفانمان کار می‌کند!

جاستین امش ۳۹ ساله روز شنبه اولین جمهوری‌خواه حاضر در کنگره شد که گفت اقدامات ترامپ، همانطور که در گزارش شورای ویژه رابرت مولر توصیف شده است، به آستانه قانون اساسی درباره جرایم سنگین و تخطی از قانون رسیده است. این قانونگذار آمریکایی پس از مطالعه نسخه ویرایش‌ شده گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای نوشت: رئیس‌جمهوری ترامپ در اقدام قابل استیضاح ورود پیدا کرده است.

جاستین امش که قصد دارد وارد رقابت جمهوری‌خواهان برای ۲۰۲۰ شود، نوشت: بر خلاف آنچه ویلیام بار، دادستان کل آمریکا گفته است، گزارش مولر فاش می‌کند که ترامپ وارد اقدامات مشخص و یک الگوی رفتاری شده است که ملزومات استیضاح را محقق می‌کند. 

میت رامنی جمهوری‌خواه هم گفت: جاستین امش به نتایج متفاوتی در مقابل من دست یافته است. من با گزارش مولر منزجر و متنفر شدم.