تلاش فلسطین برای فراخواندن کشورهای عربی به تحریم کنفرانس بحرین

واصل ابو یوسف گفت: محمود عباس در دو نشست مکه در عربستان سعودی سخنرانی خواهد کرد و کشور‌های عربی را به مشارکت نکردن در کارگروه اقتصادی که آمریکا برای برگزار شدن آن در ماه آینده در کشور بحرین در چهارچوب معامله قرن برنامه ریزی کرده دعوت می‌کند.

سازمان آزادی بخش فلسطین شب گذشته کشور‌های عربی که برای مشارکت در کنفرانس اقتصادی بحرین اعلام موافقت کرده اند را به انصراف از این تصمیم فراخواند.

همچنین محمد اشتیه، نخست وزیر تشیکلات خودگران فلسطین، در جلسه هفتگی دولت در رام الله، امروز دوشنبه، اعلام کرد: محمد عباس در سخنرانی خود موضع فلسطین درباره تحولات منطقه را با صراحت اعلام خواهد کرد و از کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهد به ایفای تعهدات خود در قبال فلسطین بپردازند. 

اشتیه بار دیگر برنامه ریزی آمریکا برای برگزاری کارگروه اقتصادی در بحرین را محکوم کرد و وحدت موضع گیری دولت و ملت فلسطین درباره محکوم کردن کنفرانس منامه را ستود.

وی برگزاری این کنفرانس را یکی از گام‌های معامله قرن اعلام کرد و بهانه کمک اقتصادی به فلسطین در سایه جنگ سیاسی و مالی علیه مردم فلسطین را مایه تعجب دانست.

شایان ذکر است، عربستان سعودی در پایان ماه رمضان میزبان دو نشست است که یکی برای کشور‌های عربی و دیگری ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس تشکیل می‌شود و همچنین چهاردهمین نشست سازمان همکاری اسلامی نیز در این بازه زمانی برگزار خواهد شد.