هویت بمب‌گذار شهر لیون فاش شد

روزنامه «پاریسین» فرانسه امروز اعلام کرد هویت فردی که مظنون اصلی انفجار هفته گذشته شهر لیون است مشخص شد. او محمد حکیم است که از الجزایر به فرانسه آمده و ۲۴ سال سن دارد.

این در حالی است که مقامات فرانسه هنوز درباره این اطلاعات اظهار نظر نکرده‌اند.

این مظنون که روز گذشته (دوشنبه) دستگیر شد پیش از این سابقه‌ای در اداره پلیس فرانسه نداشت و ناشناخته بود. یک منبع آگاه در این خصوص به روزنامه پاریسین گفت: «او در حال حاضر در بازداشت است؛ اما تاکنون از حرف زدن امتناع کرده است».

پلیس از اقوام و نزدیکان او از جمله والدین و خواهر و برادرانش بازجویی کرده است. ماموران پلیس پیش از این خانه او را جستجو کرده و وسایلی را که برای تولید مواد منفجره لازم است یافته بودند.

در حادثه انفجار شهر لیون که در ۲۴ مه روی داد بیش از ۱۰ نفر زخمی شدند. در تصاویر ثبت شده با دوربین‌های مدار بسته فردی دیده می‌شود که با دوچرخه به یک نانوایی نزدیک شده و چمدانی را در مقابل آن می‌گذارد و چندی بعد آن چمدان منفجر می‌شود. این حادثه در مرکز توریستی شهر لیون به وقوع پیوست.

روز گذشته، پلیس فرانسه دو مظنون را در رابطه با این انفجار بازداشت کرد. به دنبال حادثه لیون، بیش از صد بارزپرس و کاشناس فنی در فرانسه برای یافتن مظنون یا مظنونان این حادثه دست به کار شدند.