قدس برای ما موضوع چانه زنی نیست

به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه میزگردی با عنوان روز بین المللی قدس با حضور نمایندگان 15 خبرگزاری و شبکه خبری در محل خبرگزاری ریانووستی در مسکو برگزار شد. 

در این میزگرد که با حضور سفرای ایران ، فلسطین و عراق در روسیه و همچنین معاون مفتی روسیه و رئیس مرکز روسی اورشلیم برگزار شد، مهمترین موضوعات مربوط به فلسطین از جمله طرح معامله قرن مورد بررسی قرار گرفت. 

مهدی سنایی سفیر ایران در این میزگرد با اشاره به اینکه مسئله فلسطین بدون تردید مسئله اول جهان اسلام است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که جهان اسلام با آن روبرو است ناشی از قضیه فلسطین است و سیاست خارجی آمریکا در این باره دچار ساده انگاری و سردرگمی شده است. 

سفیر ایران همچنین در خصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین عنوان کرد: سیاست ایران در قبال فلسطین حمایت از مردم و جنبش مقاومت و حمایت از حقوق محروم شده مردم فلسطین است. 

سنایی در این نشست راه حل مشکل فلسطین را در گرو وحدت مسلمانان و جهان اسلام خواند و گفت: موضع ایران در قبال کشورهای همسایه و عرب خلیج فارس بر مبنای تعامل و گفتگو است و معتقدیم این سیاست می تواند به حل مشکلات جهان اسلام  از جمله فلسطین کمک کند. جهان اسلام باید امنیت خود را از درون خود تامین کند و در این زمینه نیاز به گفتگوهای درون منطقه ای داریم. 

در ادامه این نشست رسانه ای سخنرانان ضمن اعلام حمایت خود از حق مردم فلسطین به دست آوردن سرزمین های خود، طرح آمریکا تحت عنوان معامله قرن را طرحی غیر قابل قبول و از پیش شکست خورده خواندند.

سفیر فلسطین در این رابطه تصریح کرد: ما هیچ وقت با معامله قرن موافقت نخواهیم کرد و سرزمین هایمان را با پول معامله نمی کنیم و قدس برای ما موضوع چانه زنی نیست. 

در پایان سخنرانان به پرسشهای مطرح شده از سوی نمایندگان رسانه های حاضر در نشست پیرامون موضوع فلسطین پاسخ گفتند.