انتقاد شدید ستاد انتخاباتی «جو بایدن» از ترامپ به دلیل توهین به وی

ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به دلیل انتقاد از معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در خاک کشوری غیر از آمریکا هدف حملات لفظی و واکنش‌های منفی قرار داد.

دونالد ترامپ در سفر رسمی خود به ژاپن، ضمن انتقاد از رقیب دموکرات خود در انتخابات ۲۰۲۰، او را «فاقد شأن حضور در مقام ریاست جمهوری» دانست.

ستاد انتخاباتی جو بایدن پس از پایان سفر ترامپ به ژاپن و ورود او به آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اظهارات ترامپ علیه بایدن در خاک یک کشور خارجی [ژاپن] به شدت انتقاد کردند.

«کیت بدینگ فیلد» معاون رئیس ستاد انتخاباتی بایدن در این بیانیه آورده است: «بودن در خاک یک کشور خارجی، در روز یادبود کشته‌های جنگ و جانبداری مکرر از یک دیکتاتور علیه یکی از همکاران آمریکایی خود و معاون رئیس جمهور سابق آمریکا اقدامی اشتباه است. این اقدام بخشی از الگوی هم آغوشی با استبداد و خودکامگی است.»

ترامپ زمانی که در سفر چهار روزه خود در ژاپن به سر می‌برد بار‌ها طی پیام‌هایی در توئیتر و حتی در کنفرانس مطبوعاتی با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن از بایدن انتقاد کرد. ترامپ روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با آبه گفته بود که کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در دیدار اخیر به او گفته که بایدن را یک فرد کم‌هوش می‌داند. رئیس جمهور آمریکا چندین مرتبه گفته است با ارزیابی کیم جونگ اون در خصوص ضریب هوشی پایین بایدن موافق است. خبرگزاری کره شمالی پیش از این با اشاره به مدرک تحصیلی بایدن و چرت زدن او حین سخنرانی باراک اوباما، او را احمقی با ضریب هوشی پایین توصیف کرد. ستاد انتخاباتی بایدن نیز در واکنش به این گزارش اعلام کرد شکی نیست که کره شمالی ترجیح می‌دهد ترامپ در دفتر بیضی باقی بماند.

پیشتر نیز سخنگوی کاخ سفید گفته بود رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی، در ارزیابی خود در خصوص جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ اتفاق‌نظر دارند.