اعلام زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تاریخ ششم مهر برگزار می‌شود و تاریخ برگزاری سایر انتخابات در آینده اعلام خواهد شد.

حوا علم نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز در نشست خبری گفت که انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی حوزه ولایت غزنی همراه با انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ششم مهر برگزار نمی‌شود.

نورستانی دلیل برگزار نکردن همزمان 3 انتخابات را، نداشتن بودجه و زمان کافی عنوان کرد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که مقامات غربی در دیدار خود با مقامات کمیسیون و ارگ خواستار برگزاری جداگانه این 3 انتخابات شده‌اند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در ابتدا قرار بود 31 فروردین امسال برگزار شود، برای 2 بار به‌تعویق افتاد. به‌طوری که در ابتدای سال جاری جاری «حوا نورستانی» رییس کمیسون مستقل انتخابات افغانستان گفت که برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده قبلی به منظور اجرای بهتر قانون انتخابات و به ویژه احکام ماده ۱۹ تعدیل قانون انتخابات، تامین شفافیت و عملی شدن ثبت نام و تشخیص رای‌دهندگان به طور مصون، مقدور نیست.

ابتدا قرار بود این انتخابات در ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۸ برگزار شود ولی 3 ماه پیش کمیسیون انتخابات اعلام کرد که این انتخابات با سه ماه تاخیر در ۲۹ تیر ماه برگزار می‌شود.