چند کشور در نمایشگاه بین‌المللی دمشق حاضر می‌شوند؟

بیست و چهار کشور عربی و غیر عربی اعلام کرده‌اند که در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق حضور می‌یابند.

قرار است نمایشگاه بین‌المللی دمشق، 28 آگوست آینده برگزار شود. دولت سوریه اکنون سرگرم فراهم کردن مقدمات این نمایشگاه است.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر سوریه به نقل از «سامر الخلیل» وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرد که «نمایشگاه، لوکوموتیو قطار توسعه صادرات سوریه است که از طریق ارتباط میان صادرکنندگان سوری و همتایان آنها در کشورهای دیگر، به حرکت در خواهد آمد و در تسریع بازگشت تولید و بهبود دو بخش صنعتی و کشاورزی سوریه نقشی بسزا خواهد داشت».

طبق این گزارش، این نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سوریه را به تجار خارجی نشان خواهد داد و از طرفی اعلام خواهد کرد که واقعیت اقتصادی سوریه تغییر کرده و این کشور رو به بهبود است بعد از آنکه هفت سال درگیر جنگ و تروریسم بود.

برگزاری این نمایشگاه در طول چند سال گذشته که سوریه درگیر بحران بود، با وقفه روبه‌رو شده بود اما از سال 2017 کار خود را از سر گرفته و امسال سومین سال پیاپی بعد از وقفه چند ساله است. 

سوریه از سال 2011 درگیر بحرانی امنیتی و نظامی شد که چند کشور منطقه‌ای و خارج از منطقه با حمایت از گروه‌های مسلح نوعی جنگ شبه‌جهانی علیه سوریه آغاز کردند. دمشق با کمک گرفتن از متحدان و دوستان خود مثل ایران، عراق، روسیه و دیگر کشورها موفق شده است تا حد زیادی بحران را مدیریت کند و مناطق اشغالی را تحت کنترل خود بگیرد.