دیدار کوشنر با نتانیاهو

در آستانه روز جهانی قدسبنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، در قدس اشغالی با یکدیگر دیدار کردند.

نتانیاهو در دیدار با کوشنر گفت: افتخار بزرگی است که به جرد کوشنر برای ورود به اسرائیل و اورشلیم (قدس اشغالی) خوش آمد بگویم. باید بگویم وقتی می‌شنوم که رئیس‌جمهور ترامپ با اقدامات خود به دنبال متحد کردن هم پیمانان در منطقه علیه چالش‌های مشترک است و نیز به دنبال استفاده از فرصت‌های مشترک است، دلگرم می‌شوم.

او افزود: ما دیدار بسیار سازنده‌ای داشتیم که تاکیدی دوباره بر این مطلب است که ائتلاف با آمریکا هرگز تا این حد قوی نبوده است و قویتر هم خواهد شد.

کوشنر نیز گفت: این نخستین سفر من به اسرائیل از زمان به رسمیت شناخته شدن (الحاق) بلندی‌های جولان (به اسرائیل) است. این اعلام (به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان) بسیار مهم بود. امنیت اسرائیل چیزی است که در روابط بین آمریکا و اسرائیل مهم است و چیزی است که از ته قلب برای رئیس جمهور ترامپ اهمیت دارد. ما از تلاش‌های شما برای تقویت روابط بین دو کشور قدردانی می‌کنیم. این روابط هرگز تا این حد قوی نبوده است. ما درباره کلیه پتانسیل‌هایی که پیش روی اسرائیل، پیش روی روابط دو طرف و پیش روی کل منطقه قرار دارد، بسیار هیجان و شور و اشتیاق داریم.