بیشتر آمریکایی‌ها سیاست‌های تجاری ترامپ را قبول ندارند

نتایج نظرسنجی اخیر «سی ان بی سی آل-امریکن اکونومیک» منتشر شد، نشان داد بیشتر مردم آمریکا سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را قبول ندارند.

اخبار بین الملل - بر اساس این نظرسنجی، ۴۳ درصد شرکت کنندگان سیاست‌های تجاری ترامپدر قبال دیگر کشور‌ها را قبول ندارند. این در حالی است که فقط ۳۷ درصد شرکت کنندگان با این سیاست‌های او موافق هستند. ۱۶ درصد شرکت کنندگان هم هیچ نظر قاطعی در این خصوص ندارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد فقط ۳۲ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند چین یک تهدید اقتصادی برای آمریکاست. ۳۴ درصد آن‌ها هم اعلام کردند که احتمال آن خیلی کم است کالایی را خریداری کنند که ساخت کشور چین باشد.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۵ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند نحوه تعامل ترامپ با چین را قبول ندارند و فقط ۳۲ درصد اعلام کردند با نحوه رابطه او با این کشور موافق هستند. در این نظرسنجی که از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ماه مه برگزار شد، ۸۰۰ آمریکایی شرکت کردند.

نظرسنجی «سی ان بی سی آل-امریکن اکونومیک» در حالی منتشر شده که جنگ تجاری میان آمریکا و چین این روز‌ها به شدت تشدید شده است. دولت ترامپ پیشتر تعرفه‌های وارداتی روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد. چین هم در واکنش به آن بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کرد. پکن همچنین خرید سویا از آمریکا را متوقف کرد.

ترامپ چندی پیش در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرده بود هرگز اجازه نمی‌دهد چین به قدرت برتر جهان تبدیل شود. رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که تعدادی از اقتصاددان‌های آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند چین تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اقتصادی برتر جهان تبدیل خواهد شد.

ترامپ حتی روز پنجشنبه هم کشور مکزیک را تهدید کرد در صورتی که با ورود غیرقانونی مهاجران مقابله نکند، تعرفه‌های ۵ درصدی بر روی همه کالا‌های وارداتی از این کشور اعمال خواهد کرد.