دموکرات‌ها بر سر استیضاح ترامپ دچار دودستگی شده‌اند

 خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی نوشت موضوع استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در گوشه و کنار آمریکا زیاد شنیده می‌شود، اما چندان برای اقدام عملی و آغاز پرونده کافی نیست و نمایندگان دموکرات آمریکا دچار دو دستگی شده‌اند و با همدیگر اتحاد ندارند.

اخبار بین الملل- در این گزارش آمده است: بعد از آنکه دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از بخش‌های مختلف کشور به قدرت رسیدند و انتخاب شدند شکاف‌ها و اختلاف‌های ائتلاف بزرگ آن‌ها به مسائل دشوار پیرامون اینکه آیا استیضاح علیه رئیس جمهور دونالد ترامپ را شروع کنند یا نه، کشیده شده است.

قانونگذاران در همان هفته که رابرت مولر بازپرس ویژه (پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا) اولین و احتمالا آخرین بیانیه عمومی خود را در این زمینه ارائه کرد، دچار انشقاق و اختلاف نظر شدند. دیدگاه‌های متفاوتی که آن‌ها شنیدند، نشان‌دهنده تصویر لحظه‌ای از چالش‌هایی است که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، با آن روبروست و هنوز گفتگو‌های زیادی نیاز است تا انجام شود.

علی‌رغم درخواست‌های فزاینده و صدای رسا در کنگره برای آغاز فرایند بررسی استیضاح- که اقدامات آن قبل از اینکه پرونده به مجلس سنا برود ابتدا در مجلس نمایندگان آغاز خواهد شد- نانسی پلوسی به صراحت اعلام کرده است که وی برای استیضاح اقدام نخواهد کرد.

رئیس (دموکرات) مجلس نمایندگان آمریکا یک رویکرد بیشتر ارزیابی‌تر شده را ترجیح می‌دهد و می‌گوید که وی جدای از تصمیم نهایی مجلس نمایندگان می‌خواهد حمایت کشور را نیز داشته باشد. پلوسی نگران است استیضاح سبب تجزیه و شکاف کشور می‌شود. وی خاطرنشان کرد که چطور اقدامات علیه بیل کلینتون، به دموکرات‌ها کمک کرد و هشدار داد که این اقدام (استیضاح) می‌تواند به انتخاب دوباره ترامپ کمک کند. اما این ممکن است برای برخی از رای‌دهندگان کافی نباشد.