اعتراضات ضدترامپی در انگلیس+تصاویر

همزمان با رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کاخ باکینگهام انگلیس و ملاقات او با ملکه الیزابت، اعتراضات مردمی علیه سفر او به این کشور در لندن آغاز شده است. تظاهرکنندگان بنر‌های بزرگی را به نشانه اعتراض به سفر ترامپ به انگلیس از پل «وورکسهال» در مرکز لندن آویزان کردند. روی این بنر‌ها نوشته شده است: «مقاومت در برابر ترامپ، مقاومت در برابر نژادپرستی، مقاومت در برابر خشونت، مقاومت در برابر نفرت، مقاومت در برابر تبعیض نژادی.»

اعتراض

اعتراض

تظاهرکنندگان این بنر‌های بزرگ را از بالای پل وورکسهال لندن به نشانه اعتراض به سفر دونالد ترامپ به کشورشان آویزان کردند. سازمان دهندگان این اعتراضات اعلام کردند که تظاهرکنندگان قصد دارند امروز (دوشنبه) مقابل کاخ باکینگهام هم تظاهراتی را برگزار کنند. آن‌ها همچنین قرار است در روز سه شنبه که دونالد ترامپ با ترزا می، نخست وزیر انگلیس ملاقات می‌کند، تظاهراتی را برگزار کنند.

تظاهرات روز سه شنبه از میدان تاریخی ترافالگار لندن در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود. حدود ۸۰۰۰ نفر از مردم انگلیس در فیس‌بوک برای حضور در این اعتراضات اعلام آمادگی کرده اند. همچنین ۳۳۰۰۰ کاربر دیگر هم در فیس بوک گفته اند خیلی به حضور در این تظاهرات علاقه‌مند هستند.

سخنگوی گروه «با هم علیه ترامپ» اعلام کرد: ما برای اعتراض به مرکز لندن می‌آییم. تا زمانی که او (ترامپ) این کشور را ترک کند، همه جهان متوجه می‌شوند که مردم اینجا او (ترامپ) و سیاست‌های مسمومش را نمی‌خواهند.

در سفر سال گذشته دونالد ترامپ به انگلیس هم اعتراضات گسترده‌ای در این کشور برگزار شد. تظاهرکنندگان همچنین بالون غول پیکر «بچه ترامپ» را در آسمان لندن به پرواز در آوردند. امسال هم تظاهرکنندگان قرار است از این بالون نارنجی رنگ برای نشان دادن مخالفت خود با سفر ترامپ به انگلیس استفاده کنند. صادق خان، شهردار لندن روز گذشته مجوز به پرواز درآوردن این بالون را در آسمان لندن صادر کرد.

ترامپ

یک گروه ضدترامپی با نام «بالون بچه ترامپ را بازگردانید» در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده که برای به پرواز در آوردن بالون بچه ترامپ همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به ۳۷۰۰۰ دلار کمک‌های مالی نیاز است. این گروه گفته تا زمانی که کل این بودجه تأمین نشود، این بالون در آسمان لندن به پرواز درنخواهد آمد.