حماس: باید برای مقابله با معامله قرن همدل شویم

یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در نشست هم اندیشی گروه‌های فلسطینی که با دعوت حماس در نوار غزه در حال برگزاری است، گفت: از مردم فلسطین می‌خواهیم برای مقابله با معامله قرن همدل و متحد شوند.

سنوار موقعیت اسرائیل را بسان لانه عنکبوت دانست و گفت: ما مخالفتمان را با معامله قرن، توطئه چینی‌ها و کنفرانس بحرین اعلام می‌داریم و برای مقابله با چنین فعالیت‌هایی خواستار آمادگی کامل برای رویارویی می‌شویم.

او افزود: درگیری‌ها در مسجد الاقصی بیانگر آن است که مردم فلسطین همچنان حامی قدس و مسجد الاقصی هستند.

سنوار ضمن انتقاد از افزایش تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر و هم زمان تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای عرب در این رابطه، گفت: اسرائیل دور خود دیوار می‌کشد، اما عده‌ای برای جلب رضایتش به سوی او هروله می‌روند. 

یحیی سنوار تاکید کرد: از مردم فلسطین می‌خواهیم برای مقابله با معامله قرن همدل و متحد شوند. ما نیز آمادگی خود را برای وحدت، مشارکت و همکاری با هم جهت پیشبرد مقابله با معامله قرن اعلام می‌کنیم.

وی افزود: خطرناک‌ترین بخش معامله قرن از میان برداشتن کرانه باختری و انضمام آن به اسرائیل است. از رئیس فلسطین (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) و رهبران فتح می‌خواهیم به غزه بیایند تا دوران سیاه اختلاف و دودستگی را کنار بگذاریم و برای مقابله با معامله قرن آماده شویم.