اتهام شرم آور مشاور ولیعهد ابوظبی در آمریکا

روزنامه الشرق با انتشار خبری تحت عنوان «شگفت‌آور تکان‌دهنده»، از بازداشت مشاور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، به اتهام در اختیار داشتن و تبلیغ پورنوگرافی برای کودکان خبر داد.

به نوشته این روزنامه، ماموران امنیتی آمریکا روز یکشنبه یکی از مشاوران ولیعهد ابوظبی را به اتهام در اختیار داشتن و ترویج پرونوگرافی برای کودکان (آزار جنسی کودکان) در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی بازداشت کردند.

شبکه الجزیره هم اعلام کرد جرج نادر، مشاور ولیعهد ابوظبی، در دادگاه حاضر خواهد شد.

در همین زمینه روزنامه واشنگتن پست گزارش داد اطلاعات رسمی حاکی از این است که دادگاهی در ایالت ویرجینیا جرج نادر را به در اختیار داشتن فیلم‌های مربوط به آزار جنسی کودکان متهم کرده است. اما برخی منابع اعلام کردند بازجویان فیلم‌های پرونوگرافی کودکان را در تلفن جرج نادر تاجر آمریکایی لبنانی‌تبار کشف کردند.

این اولین بار نیست که جرج نادر باچنین اتهاماتی مواجه می‌شود. وی ۲۸ سال پیش هم به حمل فیلم‌های مربوط به آزار جنسی کودکان محکوم شده بود، اما با مداخله برخی شخصیت‌های برجسته به بهانه اینکه جرج نادر نقش مهمی در آزادی گروگان‌های آمریکایی بازداشتی در لبنان داشته است، مجازات او تخفیف یافت.

بر اساس قانون آمریکا، مجازات اتهام وارده به مشاور ولیعهد عربستان بین ۱۵ تا ۴۰ سال زندان است.

جرج نادر تاجر آمریکایی لبنانی‌تبار است و اخیرا نامش با ولیعهد ابوظبی پیوند خورده است و از شاهدان اصلی در تحقیقات رابرت مولر درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بود.

شایان ذکر است، نادر همچنین متهم به رشوه دادن برای نفوذ هر چه بیشتر محمد بن زاید در مراکز تصمیم‌گیری در واشنگتن است.