دادستان کل آمریکا دومین شخص خطرناک این کشور است

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی سنا روز گذشته (سه شنبه) «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا را دومین شخص خطرناک این کشور خواند.

اخبار بین الملل- وی در شورای روابط خارجی سنا اعلام کرد: فکر می‌کنم برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، ما دادستان کلی را دیده‌ایم که سخنگو و وکیل مدافع واقعی رئیس‌جمهور آمریکاست. کسی که کارش را خوب بلد است و سعی دارد کار‌های رئیس جمهور را پنهان کند. او به اندازه رودی جولیانی زبان باز نیست. او خطرناک‌تر است و من فکر می‌کنم او دومین شخص خطرناک کل کشور آمریکاست.

آدام شیف هیچ اشاره‌ای به اینکه به نظر او خطرناک‌ترین شخص آمریکا چه کسی است، نکرد. وی در بخش دیگری از اظهاراتش به گزارش رابرت مولر اشاره کرد و گفت: کمیته اطلاعاتی سنا قصد دارد تعدادی جلسه دادرسی درباره گزارش رابرت مولر برگزار کند تا تلاش‌های روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را مورد بررسی قرار دهد.

نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر ماه آوریل سال جاری میلادی پس از حدود ۲۲ ماه تحقیقات منتشر شد. مولر در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است.

در پی انتشار این گزارش، ویلیام بار هم انجام تحقیقاتی را بر روی تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا آغاز کرد. حمایت‌های بیش از حد ویلیام بار از ترامپ باعث شده است که تاکنون دموکرات‌های زیادی خواستار استعفای او از سمت دادستانی کل آمریکا شوند.