اوضاع رژیم صهیونیستی، بحرین را سردرگم کرد

برخی منابع آگاه کویتی درباره تهدیدات اخیر ایران علیه آمریکا و اینکه پایگاه‌های آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس در تیررس موشک‌های ایرانی قرار دارد، گفتند که «این امر ممکن است چرا که بُرد موشک‌های ایران به اروپا می‌رسد».

اخبار بین الملل  - روزنامه کویتی «القبس» به نقل از این منابع با اشاره به تنش بین آمریکا و ایران، نوشت که آمریکا از طریق برگزاری نشست سه‌جانبه بین آمریکا، اسرائیل و روسیه سعی دارد ایران را مهار کند اما «اوضاع هرگز آرام نخواهد شد چرا که اهداف آمریکایی‌ها روشن است و ایران هرگز به این سادگی‌ها تسلیم نخواهد شد».

القبس به نقل از این منابع درباره بیانیه‌های سه اجلاس مکه نیز تأکید کرد که این بیانیه‌ها پیام روشنی به نظام ایران و مخالفت با اقدامات آن در منطقه بود و بیشتر کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس همبستگی خود با عربستان سعودی را اعلام کردند.

میانجی‌گری کویت برای حل اختلافات ادامه دارد

این منابع درباره حل اختلافات موجود بین قطر و سه عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (عربستان، بحرین و امارات) نیز گفتند که میانجی‌گری کویت برای حل این اختلافات ادامه دارد اما هیچ چیز تازه‌‌ای در این باره وجود ندارد و تلاش‌ها برای عدم استمرار اختلافات ادامه دارد.

مشارکت کویت در نشست منامه مشخص نیست

القبس به نقل از منابع مذکور درباره مشارکت کویت در نشست اقتصادی منامه نیز نوشت که هنوز مشارکت کویت در این نشست مشخص نیست و احتمالا این نشست به دلیل انتخابات اسرائیل که قرار است سپتامبر آینده برگزار شود، به تعویق بیفتد.

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند که نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.