تخلیه نیم میلیون نفر در جنوب چین در پی بارش باران‌های سیل آسا

باران‌های سیل آسا از روز پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب و شرق چین آغاز شده است. شرایط بد جوی و هشدار جاری شدن سیل در ۲۳ استان و منطقه در جنوب شرقی چین باعث شده است بیش از ۵۰۰ هزار نفر خانه‌های خود را ترک کنند. در برخی از شهر‌ها و روستا‌ها، نیرو‌های امداد با قایق در خیابان‌ها تردد می‌کنند تا سیل‌زدگان را نجات دهند.

اخبار بین الملل- بر این اساس، استان جیانگزی واقع در جنوب شرقی چین بیشتر از سایر مناطق تحت تبعات سیل قرار دارد. در پی بارش باران و جاری شدن سیل در این استان حدود ۴۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه خانه‌های خود را رها و به مناطق امن فرار کردند.

آمار‌های اولیه نشان می‌دهد به دلیل بالا آمدن آب بیش از ۵۰ ساختمان به طور کامل تخریب شده و نزدیک به ۹۰ ساختمان به طور جدی آسیب دیده اند. همچنین در حال حاضر، حدود ۱۲۰۰ نفر نیز در سیل گیر افتاده و در انتظار امداد رسانی هستند.

به گفته مقامات چینی بارش باران و جاری شدن سیل خسارات گسترده‌ای به ساختمان ها، مسیر‌های ارتباطی، خطوط برق و آب و برخی از زیرساخت‌ها وارد کرده است. بیش از ۳۷ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و محصولات باغات در مناطق سیل زده از بین رفته اند. همچنین هزینه ناشی از خسارات سیل ۶۷۰ میلیون یوآن [معادل ۹۷ میلیون دلار] اعلام شده است.

سازمان هواشناسی چین پیش بینی کرده است بارش باران‌های سیل آسا تا روز سه شنبه ادامه دارد.