انتقاد جدید ترامپ از دموکرات‌های کنگره

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود مجدداً به انتقاد از دموکرات‌ها (حزب رقیب خود) پرداخت.

وی در پیامی توئیتری نوشت: زمانی که فکرش را می‌کنید، غم‌انگیز است؛ اما هم اکنون کاری که مکزیک برای آمریکا در مرز‌ها انجام می‌دهد، بیش از آن‌چیزی است که دموکرات‌ها در کنگره انجام می‌دهند!

گفتنی است دونالد ترامپ روز یکشنبه مکزیک را تهدید کرده بود. وی در حساب توییتر خود نوشت: هم اکنون همکاری فوق‌العاده‌ای میان مکزیک و آمریکا وجود دارد. چیزی که در چند دهه گذشته وجود نداشته است. اما اگر به هر دلیل نامعلومی، همکاری میان دو کشور ادامه نداشته باشد، ما هر زمان می‌توانیم تعرفه‌های وارداتی علیه مکزیک را اعمال کنیم. اما من فکر نمی‌کنم این کار ضرورتی داشته باشد.

دونالد ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورتیکه مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های پنج درصدی بر روی کالا‌های وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نیز اعلام کرد پس از مذاکره با مقامات مکزیک در واشنگتن به یک توافق برای ریشه کن کردن مسیر مهاجرت غیرقانونی به مرز جنوبی این کشور دست یافته است. جزئیات مربوط به این توافق قرار است به زودی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شود.

بر اساس این توافق، مکزیک به منظور مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران، گارد ملی را در مرز‌ها مستقر خواهد کرد. این کشور همچنین اقدامات قاطعی برای انحلال سازمان‌ها و گروه‌های فعال در حوزه قاچاق انسان اتخاذ می‌کند.