افزایش بودجه ارتش آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیروز شنبه طی سخنرانی در مراسم « روز ارتش آلمان » موسوم به «روز بوندس ور» اعلام کرد برلین تا سال آینده بودجه نظامی و دفاعی خود را افزایش می‌دهد.

اخبار بین الملل- او در این مراسم گفت: خوب است که ما به خاطر امنیت، بودجه سالانه ارتش را افزایش دهیم. ما این کار را در سال آینده نیز ادامه خواهیم داد.

صدراعظم آلمان اظهار داشت افزایش بودجه نظامی به ارتش اجازه خواهد داد تا تجهیزات مدرن بیشتری را به دست آورد که قادر به مقابله با چالش‌های جدید و عمل به وظایف داخلی و خارجی است.

با این حال، مرکل در سخنرانی خود اشاره‌ای به میزان افزایش بودجه نظامی سال ۲۰۲۰ ارتش این کشور نکرد.

صدراعظم آلمان در حالی از افزایش بودجه ارتش این کشور خبر داد که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از برلین اعلام کرد آلمان به عنوان یکی از هم پیمانان ناتو اقدامی در جهت افزایش بودجه نظامی خود نکرده و بودجه را به پروژه گازی با روسیه اختصاص داده است. ترامپ همچنین با انتقاد از آلمان گفته بود برلین سهم عادلانه خود را در ناتو نمی‌پردازد. ترامپ از مدت‌ها پیش گله داشت که آلمان باید پول بیشتری را برای دفاع مشترک در اروپا بپردازد.

آلمان پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد بودجه نظامی خود در سال ۲۰۱۹ را به میزان ۱.۳۵ درصد افزایش دهد. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ بودجه نظامی آلمان ۱.۵ برابر افزایش یابد.