یمنی ها کنترل برخی مناطق جنوبی عربستان را به‌دست گرفتند

نیرو‌های انصار الله اعلام کردند به دنبال حملات گسترده به مواضع مزدوران سعودی در استان جیزان در جنوب عربستان کنترل برخی از این مواضع را به‌دست گرفتند.

این نیرو‌ها افزودند: به مراکز تجمع نیرو‌های طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در جیزان حمله کردند. شماری از عناصر نیرو‌های منصور هادی در این حملات کشته شدند.

نیرو‌های انصار الله از اجرای عملیات تهاجمی علیه برخی مواضع ارتش عربستان در کوه‌های قیس در جیزان خبر دادند. آن‌ها اعلام کردند توانستند کنترل یکی از مواضع آن منطقه را به دست بگیرند.

این در حالی است که جنگ و بمباران در مناطق مرزی با عربستان به سوی نجران، عصیب، صعده و حجه در یمن همچنان ادامه دارد. در دیگر جبهه‌ها نیز به ویژه در شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن، جنگ ادامه دارد.

محمد عبدالسلام سخنگوی نیرو‌های انصار الله، اقدام نیرو‌های ائتلاف عربی در تشدید تنش‌ها در شهر الحدیده را محکوم کرد. او از سازمان ملل خواست برای اجرای توافق سوئد مسئولیت خود را اجرایی کند و از ائتلاف عربی بخواهد، در باز آرایی نیرو‌ها در شهر الحدیده اقدامات مشابهی انجام دهد. در بقیه جبهه‌ها درگیری‌هایی در منطقه قانیه، البیضاء، ضالع و مناطق پراکنده در سراسر یمن وجود دارد. این درگیری‌ها با پشتیبانی گسترده هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی صورت می‌گیرد که به حملات خود علیه مناطق و مواضع پراکنده یمن ادامه می‌دهند.

پاکسازی اطراف قیس را از وجود مزدوران سعودی

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی از تپه‌های نزیک جبل قیس (در جیزان) را از حضور عناصر متجاوز سعودی آمریکایی پاکسازی کردند و باعث زخمی شدن شماری از این نیرو‌ها شدند.

در همین حال، مرکز رصد هوایی یمن اعلام کرد پس از لغو پرواز‌ها در فرودگاه بین المللی جیزان بر اثر حمله هوایی نیروی هوایی یمن، این فرودگاه تعطیل شد. برخی رسانه‌ها به نقل از منابع سعودی در داخل فرودگاه بین المللی جیزان اعلام کردند مدیریت فرودگاه در داخل این فرودگاه اعلام حالت فوق العاده و ده‌ها مسافر را وادار کرد از هواپیما‌هایی که آماده پرواز بودند خارج شوند.