تاکید مجدد کره شمالی و سوریه بر ایستادگی برابر آمریکا

دیپلمات‌های ارشد کره شمالی و سوریه در نشستی بر اهمیت همکاری دوجانبه در مقابله با «تروریسم اقتصادی» و تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و متحدانش تاکید کردند. 

اخبار بین الملل_ خبرگزاری «یونهاپ» سه‌شنبه به نقل از وزارت خارجه سوریه نوشت که «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی و «ولید المعلم»، همتای سوری وی روز گذشته در پیونگ یانگجلسه‌ای را در زمینه  همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و ... برگزار کردند.

وزارت امور خارجه سوریه در این زمینه اعلام کرد که در طول این مذاکرات دو طرف در مورد افزایش روابط دو جانبه به ویژه روابط اقتصادی و اهمیت همکاری و هماهنگی برای مقابله با تمام چالش‌ها، از جمله تروریسم اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و متحدان این کشور تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، جنگ اقتصادی آمریکا علیه سوریه و کره شمالی مدت‌هاست که ادامه دارد و این کشور تلاش کرده با استفاده از حربه تحریم‌ها سوریه و کره شمالی را وادار به پذیرش شروط  تحمیلی خود کند که تاکنون به شکست انجامیده است.

آمریکا با کره شمالی دو دور مذاکره برگزار کرده که بعد از نشست دوم در هانوی، به دلیل طرح خواسته‌های غیرمعقول از سوی واشنگتن، پیونگ‌یانگ از ادامه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای صرف نظر کرد.  نوشته خبرگزاری یونهاپ، وزیر خارجه سوریه در این دیدار بر حمایت دولت خود از کره شمالی در برخورد با سیاست‌های خصمانه آمریکا و رفع تحریم‌های اقتصادی تاکید کرد.

وزیر خارجه کره شمالی نیز گفت که پیونگ‌یانگ تمایل دارد روابط راهبردی خود را با سوریه تقویت کند. وی در این دیدار تاکید کرد همکاری دوجانبه در مواجهه با تحریم‌ها و محدودیت‌ها کمک می‌کند.