مرگ ۷ مهاجر در مرز‌های آمریکا

مقامات تگزاس روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند ۷ مهاجر در چند روز اخیر بر اثر گرمای شدید هوا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار بین الملل- بنابر اعلام این مقامات، یک زن و سه کودک نزدیک رودخانه «ریو گرانده» در جنوب تگزاس پیدا شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد از چند روز پیش به دلیل دمای بالای هوا و کم آبی بدنشان جان خود را از دست داده بودند. اجساد این ۴ نفر __که ۲ نوزاد، یک کودک نوپا و یک زن ۲۰ ساله بودند—بوسیله نیرو‌های گشت مرزی کشف شد.

نیرو‌های گشت مرزی آمریکا همچنین دو جسد دیگر را نزدیک شهر «کریزو اسپرینگز» در ایالت تگزاس آمریکا کشف کردند. همچنین یک جسد دیگر هم در تاریخ ۲۰ ژوئن در ساحل رودخانه «ریو گرانده» پیدا شد.

رئیس گشت مرزی بخش «دل ریو» اعلام کرد: دمای شدید هوا در این زمان از سال می‌تواند کشنده باشد.

سطح بازداشت مهاجران غیرقانونی در ماه جاری میلادی به بالاترین سطح از مه سال ۲۰۰۶ رسیده است. بیش از ۶۰ درصد این بازداشت شدگان کودک و خانواده بوده‌اند.

دونالد ترامپ که از جمله مخالفان ورود مهاجران به خاک آمریکاست، محدودیت‌هایی را برای تعداد مهاجرانی که در هر روز می‌توانند وارد آمریکا شوند، اعمال کرده است. این مهاجران باید مدت‌ها در انتظار زمان مصاحبه بنشینند و بسیاری از آن‌ها هم مسیر‌های بسیار خطرناکی را برای ورود به خاک آمریکا در پیش می‌گیرند. قاچاقچیان انسان هم با رها کردن این مهاجران در مناطق دورافتاده یا در سواحل رودخانه «ریو گرانده»، زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

خبر مرگ این ۷ مهاجر در حالی منتشر شده است که در روز‌های اخیر سطح انتقادات از وضعیت بد مراکز بازداشت مهاجران در مرز‌های آمریکا افزایش یافته است. چند روز پیش تعدادی از وکلای حوزه مهاجرت در آمریکا اعلام کردند در هفته گذشته ۴ کودک نوپا—که همه آن‌ها زیر ۳ سال بودند—به دلیل شرایط بد یکی از بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا در مک آلن تگزاس به بیمارستان منتقل شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در مراکز بازداشتی که این کودکان نگهداری می‌شوند، دسترسی به آب آشامیدنی سالم و غذای کافی وجود ندارد و بسیاری از این کودکان به آنفلوانزا مبتلا شده اند.