به جریان افتادن شکایت دموکرات‌ها علیه ترامپ

دموکرات‌های کنگره آمریکا یک گام دیگر به دسترسی به اسناد مالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و به جریان انداختن شکایت خود علیه او نزدیکتر شدند.

اخبار بین الملل_ یک قاضی فدرال آمریکا روز گذشته در حکمی اجازه به جریان افتادن شکایت دموکرات‌ها علی او درباره نقض بند درآمد قانون اساسی را صادر کرد. این در حالی است که ترامپ پیشتر تلاش کرد تا مانع به جریان افتادن شکایت دموکرات‌ها علیه خود شود.

بر اساس حکم قاضی فدرال دموکرات‌های می‌توانند پرونده مربوط به دسترسی به اسناد مالی رئیس جمهور را پیش برده و در نهایت به اسناد مالی او دسترسی پیدا کنند. این شکایت که از سوی ۲۰۰ سناتور و نماینده دموکرات در سال ۲۰۱۷ مطرح شد ترامپ را به نقض بند درآمدی قانون اساسی از طریق سازمان ترامپ و ارتباطات خارجی او متهم می‌کنند. بر اساس این بند قانونی، رئیس جمهور آمریکا را از پذیرش منافع و کمک‌های از دولت‌های خارجی بدون مجوز کنگره منع می‌کند.

امت جی سالیوان، قاضی فدرال آمریکا که حکم پیگیری شکایت دموکرات‌ها روز گذشته از سوی او صادر شد. اگرچه ترامپ تلاش کرد تا از به جریان افتادن این پرونده خودداری کند، قاضی سالیوان با دموکرات‌ها هم عقیده بود و بر علیه وکلای ترامپ رای صادر کرد. بر اساس این حکم دموکرات‌ها سه ماه، از ۲۸ ژوئن تا ۲۷ سپتامبر فرصت دارند تا روند بررسی را پیش ببرند و در زمان تنظیم این شکایت اعلام کردند قصد دارند تا اسناد مالی مربوط به سازمان ترامپ و تمامی کسب و کار‌های مربوط به رئیس جمهور را مورد بررسی قرار دهند.

قانونگذاران دموکرات، حکم روز گذشته این قاضی فدرال را موفقیتی برای خود می‌دانند.