ترامپ این بار به آلمان گیر داد!

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر از آلمان به خاطر برآورده نکردن انتظارات واشنگتن در تامین مالی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کرد.
اخبار بین الملل- وی در گفت و گو با شبکه «فاکس بیزینس» بار دیگر خشم خود را از اینکه دولت آلمان بودجه دفاعی اش را آنطور که واشنگتن انتظار داشته افزایش نداده است، به نمایش گذاشت.
ترامپ با اشاره به سرمایه گذاری آلمان ها در خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم» گفت: آلمان برای تامین انرژی خود میلیاردها دلار به روسیه می پردازد و در عوض ما باید از این کشور دفاع کنیم.
رئیس جمهوری آمریکا پیش از این از همپیمانان آمریکا خواسته است به منظور تامین مالی عملیات های ناتو در سراسر جهان، بودجه دفاعی خود را به میزان ۲ درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.
با این حال این خواسته تا کنون پاسخی از سوی اعضای ناتو دریافت نکرده که این امر نارضایتی مقامات کاخ سفید و پنتاگون را به دنبال داشته است.
بودجه نظامی آلمان در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۷ میلیارد یورو بود و انتظار می رود در سال جاری میلادی به ۳۹ میلیارد یورو برسد که هرچند نهمین بودجه بزرگ نظامی جهان به شمار می رود اما همچنان از هدف تعیین شده ۲ درصد تولید ناخالص داخلی برای کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بسیار پایینتر است.
چندی پیش «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز که به صورت سرزده به دیدار وزیران امور خارجه ناتو در بروکسل رفت بار دیگر از آلمان انتقاد کرد و گفت این کشور با سرعت کافی برای افزایش بودجه نظامی عمل نمی کند.