پامپئو: عجله‌ای برای توافق با کره شمالی نداریم

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که انتظار دارد مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی بر سر تسلیحات هسته‌ای در اواسط جولای از سرگرفته شود.

اخبار بین الملل- این اظهارات پس از دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده در مرز دو کره مطرح شد.

پمپئو در پایگاه هوایی اوسان به خبرنگاران گفت: این اتفاق خواهد افتاد... در ماه جولای، احتمالا در دو سه هفته آتی، در اواسط ماه جولای به نظرم در مکانی که بعدا مشخص خواهد شد برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: اما تیم‌ها جمع خواهند شد و کار را آغاز خواهند کرد.

مایک پامپئو در بخشی از صحبتهای خود گفت: تصور می‌کنم کیم واقعا می‌خواهد کاری را به سرانجام برساند، کاری بسیار قابل توجه، که ما نیز خواستار انجام آن در زمانی مشخص هستیم. همانطور که رئیس جمهور گفت ما عجله ای برای انجام این کار نداریم.

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده در مرز بین دو کره با یکدیگر دیدار کردند. به این ترتیب ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا به شمار می‌رود که در دوران ریاست جمهوری خود وارد کره شمالی شده است.

ترامپ پس از پا گذاشتن به خاک کره شمالی گفت: این روز بزرگی برای همه دنیاست. ترامپ همچنین گفت: من همین الان او را به کاخ سفید دعوت می‌کنم.

رهبر کره شمالی نیز ابراز امیدواری کرد این دیدار کوتاه ترامپ به روابط دو طرف بهبود ببخشد. وی افزود: می‌خواهیم گذشته را کنار بگذاریم و به آینده نگاه کنیم.