اعزام کودک‌سربازان انگلیسی به مناطق جنگی عراق و افغانستان!+ عکس

وزارت دفاع انگلیس اعتراف کرد که ۵ سرباز زیر ۱۸ سال را –که در گروه کودکان طبقه بندی می‌شوند—بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ به افغانستان و عراق اعزام کرده است.

اخبار بین الملل_ بر اساس قوانین وزارت دفاع انگلیس، همه سربازان باید برای خدمت در مناطق جنگی به سن قانونی ۱۸ سال رسیده باشند. همچنین لازم به ذکر است که انگلیس از جمله کشور‌های امضاکننده معاهده سازمان ملل درخصوص عدم اعزام کودکان به میدان‌های جنگ است.

طبق معاهده‌ای که انگلیس در سازمان ملل امضا کرده، اعزام افراد زیر هجده سال –که به آن‌ها «کودک‌سرباز» گفته می‌شود--به مناطق جنگی ممنوع است.

این در حالی است که فرماندهان انگلیسی مدعی شده اند اعزام این ۵ سرباز ۱۷ ساله به مناطق جنگی افغانستان و عراق در حالی اتفاق افتاده است که آمار تلفات نیرو‌های انگلیسی در میدان‌های جنگ رو به افزایش بود.

یک منبع آگاه در این خصوص اعلام کرد: اینکه نیرو‌های مسلح اجازه وقوع چنین اتفاقی را داده اند، غیرقابل انکار است. اعزام هر واحد به عراق و افغانستان با علم به این موضوع انجام می‌شود که این نیرو‌ها دست‌کم یک سال در آن کشور مستقر خواهند بود. این اقدامی نیست که به عنوان یک اشتباه دقیقه نودی در نظر گرفته شود. این مسئله عمدی و یا از سر بی کفایتی رخ داده است. تصور کنید در صورتی که یکی از این سربازان زیر ۱۸ سال کشته یا مجروح می‌شدند، چه آسیبی به شهرت ارتش انگلیس وارد می‌شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از این ۵ سرباز زیر ۱۸ سال، ۳ نفر آن‌ها به افغانستان و ۲ نفر به عراق اعزام شدند.

ارتش انگلیس از زمانی که دو برادر در دهه ۱۹۷۰ بوسیله ارتش جمهوری خواه ایرلند کشته شدند، اعزام سربازان زیر ۱۸ سال به مناطق جنگی را متوقف کرده بود. این دو برادر ۱۷ ساله پس از آنکه بوسیله سربازان زن به یک مهمانی دعوت شدند، در آنجا هدف حمله قرار گرفته و کشته شدند. از آن پس، دولت انگلیس سن خدمت در ایرلند شمالی را به ۱۸ سال افزایش داد.

سرباز

سازمان غیردولتی «کودک‌سرباز‌های بین‌المللی» در لندن در تحقیقاتی اعلام کرد نظامیان انگلیسی که در شانزده سالگی به ارتش پیوسته و تمرینات نظامی خود را در افغانستان گذرانده اند، دو برابر بیشتر از نظامیان بزرگسال در معرض کشته شدن قرار دارند.