اعتراف نیروهای حفتر به کشتار مهاجران آفریقایی در طرابلس

همزمان با فشارهای بین‌المللی و درخواست سازمان ملل متحد جهت انجام تحقیقات فوری و جامع در حمله به مرکز نگهداری مهاجران آفریقا در پایتخت لیبی، سخنگوی نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به دست داشتن در این حمله اعتراف کرد.

اخبار بین الملل_ رسانه‌های لیبی و شبکه الجزیره قطر شامگاه چهارشنبه (۱۲ تیر) اعلام کردند که «احمد المسماری»، سخنگوی نیروهای حفتر طی نشست خبری در شهر «بنغازی» تأیید کرد که حمله بامداد چهارشنبه به این مرکز کار نیروی هوایی تحت امر حفتر بوده است.

با این حال المسماری مدعی شد که این دولت نجات ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» بود که آوارگان و مهاجران آفریقایی را به محل حمله منتقل کرده بود تا هدف حملات جنگنده‌های ژنرال حفتر قرار بگیرند.

این ادعای سخنگوی نیروهای ژنرال حفتر در حالی است که مرکز نگهداری مهاجران «تاجورا» واقع در شمال شهر طرابلس از ابتدا در نزد سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به این معروف بود که این محل مرکزی برای نگهداری مهاجرانی بود که می‌خواستند به صورت غیرقانونی و قاچاقی از لیبی به اروپا مهاجرت کنند. افزون بر این، سفرای کشورهای زیادی در لیبی در گذشته از این مرکز بازدید کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای حفتر بعد از این اعتراف ابراز امیدواری کرده است که تحقیقات بین‌المللی در حمله به تاجورا انجام شود.

نیروهای حفتر دیروز تهدید کرده بودند که حملت هوایی علیه مواضع دولت نجات ملی را از سر خواهند گرفت.

بر اساس آخرین آمار، ۶۰ تن در حمله جنگنده‌های حفتر به مرکز تاجورای طرابلس کشته و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

شهر طرابلس، پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی از ۱۰ فروردین و به دنبال صدور فرمان تصرف این شهر از سوی ژنرال حفتر به صحنه درگیری‌های خونین بین نیروهای متخاصم وابسته به این دو قدرت در لیبی شده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و به دنبال سرنگونی دولت «معمر قذافی» توسط نیروهای معارض مورد حمایت ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، فاقد دولت مرکزی مقتدر بوده و تلاش‌های داخلی و خارجی برای ایجاد دولت وحدت ملی همچنان بی‌نتیجه مانده است.