ابراز نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در لیبی

با ادامه نبرد‌ها در اطراف طرابلس که تا این لحظه صد‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشته است، سازمان مللنگرانی خود را از شرایط پایتخت لیبی ابراز و همه طرف‌ها را به محافظت از جان غیرنظامیان و تسهیل رسیدن فوری و بدون شرط گروه‌های فعال در امور بشردوستانه دعوت کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت بر اساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت، نزدیک به سی و نه هزار نفر تا این لحظه از طرابلس بیرون رفته اند و خسارت‌های جانی در حال بررسی است.

او همچنین افزود غیرنظامیان در مناطقی که در آن‌ها نبرد وجود دارد به دلیل انهدام زیرساخت‌ها از قطع جریان برق و کمبود آب رنج می‌برند.

از طرف دیگر دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در لیبی بر ضرورت حفظ جان غیرنظامیان در مناطق درگیری بر اساس قانون بین المللی تأکید کرد.

طرابلس از اوایل ماه جاری با پیشروی نیرو‌های ارتش به فرماندهی خلیفه حفتر به سمت این شهر که مقر دولت وفاق لیبی است، شاهد تشدید اقدامات نظامی است.

لیبی از زمان تجاوز ائتلاف ناتو به این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی از حالتی از هرج و مرج و ناآرامی و ناامنی رنج می‌برد در حالی که گروه‌های تروریستی مسلح نیز در این کشور فعالند و تلاش می‌کنند نفوذ و تسلط خود را بر شهر‌های مختلف تثبیت کنند.