خشم مردم یمن از اهداف سیاسی برنامه جهانی غذا

بر اساس اعلام نهاد برنامه جهانی غذای سازمان ملل ۲۰ میلیون یمنی امنیت غذایی ندارند و نیمی از آن‌ها در آستانه قحطی قرار دارند. با این وجود این نهاد به طور موقت ارسال غذا به مناطق تحت کنترل انصارالله را متوقف کرده که این موضوع سبب عصبانیت بسیاری از مردم یمن شده است. جنبش انصارالله یمن اعلام کرد برنامه جهانی غذا به دنبال اهدافی سیاسی است.

اخبار بین الملل_ در بیانیه نهاد امور ملی بشردوستانه یمن آمده است: برنامه جهانی غذا مدتهاست که دیگر ماموریت‌های بشردوستانه خود را در یمن اجرا نمی‌کند. اقدامات آن تنها سیاسی شده است. این نهاد در جهت منافع عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آمریکا عمل می‌کند.

بنابر اعلام این شبکه، یکی از نگرانی‌های عمده انصارالله این است که کشور‌های عمده کمک کننده به برنامه جهانی غذا از کشور‌هایی هستند که تسلیحات مورد نیاز ائتلاف سعودی را تامین می‌کنند. برنامه جهانی غذا همچنین خواهان ثبت اطلاعات هویتی میلیون‌ها نفر از مردم یمن برای ادامه فعالیت خود شده است. این خطر وجود دارد که این اطلاعات به دست ائتلاف سعودی بیفتد.

جاناتان شافی، فعال ضد جنگ گفت: جنگ یمن همانند دیگر جنگ‌ها تنها برای برخی شرکت‌ها و کشور‌های تولید کننده تسلیحات منفعت به همراه دارد. تنها راه برای توقف درگیری‌ها در یمن توقف ارسال تسلیحات برای ائتلاف سعودی است. از طرف دیگر باید ارسال موادغذایی و دیگر اقلام ضروری برای مردم گرسنه و آواره یمن سرعت بیشتری به خود بگیرد. باید یک راه حل مسالمت آمیز ایجاد شود. ورود مواد غذایی به یمن موضوعی ضروری است. درخواست ثبت هویت ۱۳ میلیون نفر و از جمله افسران نظامی و سربازان در یمن برای دریافت کمک‌های غذایی از طرف برنامه جهانی غذا این خطر را به همراه دارد که این اطلاعات در اختیار ائتلاف سعودی قرار گیرد.