وزیر محیط‌ زیست فرانسه استعفا کرد

«فرانسوا دو روژی» وزیر محیط‌زیست فرانسه روز سه‌شنبه در بحبوحه جنجال‌ها در ارتباط با ریخت‌و پاش‌های مالی‌اش  از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، دو‌روژی دیروز سه شنبه در این مورد بیانیه‌ای‌ صادر کرد با این مضمون: «حملات و اتهامات رسانه‌ها که خانواده‌ام را هدف قرار داده است، من را ناچار می‌کند که گام ضروری را بردارم... من استعفایم را امروز صبح به نخست‌وزیر تسلیم کردم.»

وی پیشتر رئیس شورای ملی و وزیر انرژی و اکولوژی بوده است. در مطلبی که روز دهم جولای (۱۹ تیرماه) در پایگاه اینترنتی «مدیا پارت» منتشر شد آمده است که دو روژی  و همسرش با استفاده از منابع عمومی، زندگی اشرافی دارند و از دوستان برای پذیرایی در هتل «دو لاسه» که محل رسمی اقامت رئیس شورای ملی است، دعوت می‌کنند.

این مقام فرانسوی اعلام کرده است که اقدام علیه مدیاپارت را پیگیری می‌کند با این حال این پایگاه اینترنتی، استعفای وزیر محیط زیست را به عنوان پیروزی اطلاعات بر روابط عمومی تعبیر کرده است.

«ادوی پلنل» موسس مدیا پارت در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس۲۴ گفت: «شما یک منصب را  در اختیار ندارید تا به این وسیله از خودتان دفاع کنید. فرانسوا دو روژی باید از پیامدها خیلی سریع درس بگیرد. پول عمومی نباید برای اهداف شخصی مورد استفاده قرار گیرند.»