از حل موضوع آوارگان فلسطینی در لبنان

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، موضوع تصمیم‌گیری درباره آوارگان فلسطینی در لبنان و مشکلات پیش آمده اخیر تمام شده است و وضعیت به حالت قبل برخواهد گشت.

اخبار بین الملل _«کمیل ابوسلیمان» وزیر کار لبنان یک ماه به صاحبان مشاغل در لبنان فرصت داد تا تکلیف کارگران غیرقانونی خود را تعیین کنند؛ مهلتی که در نهم ژوئیه (هجدهم تیر ماه) به پایان رسید و اقدامات وزارت کار برای روشن شدن تکلیف این کارگران در دهم ژوئیه آغاز شد. در واکنش به این اقدام، گروه‌های فلسطینی، آن را اجرای طرح «معامله قرن» آمریکا دانستند و گفتند، هم‌زمان با تلاش برخی طرف‌ها برای حذف حق بازگشت آوارگان فلسطین به کشورشان، وزیر کار دولت سعد الحریری، وضعیت را بر آنان سخت کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، نبیه بری در ادامه گفت: «کمیل ابوسلیمان دستورات لازم برای تسریع در صورت مجوز کار فلسطینی‌ها (در لبنان) را صادر کرده است.»

رئیس پارلمان لبنان در ادامه از وزیر کار این کشور خواست کنفرانسی مطبوعاتی برگزار و این موضوع را علنا اعلام کند.

وزیر کار لبنان هم در کنفرانسی مطبوعاتی خارج از ساختمان پارلمان تأیید کرد که دستورات لازم برای تسریع در روند صدور مجوز کار برای آوارگان فلسطینی در لبنان را صادر کرده است.

ابوسلیمان همچنین از رایزنی دائم با «اشرف دبور» سفیر فلسطینی در لبنان و کمیته‌های فلسطینی خبر داد.

در همین ارتباط، «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان با «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی فتح، «اشرف دبور» سفیر فلسطین در لبنان و «فتحی ابوالعرادات» دبیرکل جنبش فتح در لبنان دیداری داشت و درباره این موضوع صحبت کرد.

هفته جاری «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان  اعلام کرد، برخی مسایل وجود دارد که نیازمند گفت‌وگوی فوری با لبنان است زیرا فلسطین می‌خواهد آن را با مذاکره حل کند.

 تعداد آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان بیش از ۱۷۴ هزار و ۴۲۲ نفر اعلام شده که در ۱۲ اردوگاه در مناطق مختلف این کشور زندگی می‌کنند.