رسانه صهیونیست: مقامات عربستان عاشق اسرائیل هستند

 شبکه تلویزیون 13 رژیم صهیونیستی گزارشی را در خصوص روابط نزدیک عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی منتشر کرده و نوشت که عربستان که طی دو دهه گذشته به عنوان یکی از منابع صادر کننده تروریسم به دنیا مطرح بود، رویکرد خود را تغییر داده است.

اخبار بین الملل- این شبکه تلویزیونی در گزارش خود تحت عنوان تحول در عربستان سعودی نوشت که ریاض به کشوری دوستدار یهودیان و عاشق اسرائیل تبدیل شده است، این در حالی است که سعودی‌ها طی دو دهه گذشته از طریق اسامه بن لادن و گروه تروریستی داعش، تروریسم را به دنیا صادر می‌کردند.

زفی یحزقلی تحلیلگر مسائل کشورهای عربی در این شبکه تلویزیونی می‌افزاید: عربستان در برابر دیدگان ما تغییر می‌کند، البته شاید تغییرات داخلی که در پشت درهای بسته صورت می‌گیرد، عمیق‌تر از این باشد. وی در این رابطه به رویکردهای جدید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اشاره می‌کند.

این گزارش با اشاره به پیامدهای ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در سفارت این کشور در ترکیه نوشت که نزدیک بود بن سلمان انتقادات سختی را دریافت کند که باعث کنار گذاشتن وی از منصبش شود، چرا که تصمیم گرفته بود یکی از روزنامه‌نگاران نامطلوب خود را حذف کند.

وی ادامه داد که یکی از تغییرات شگرفی که امروز در عربستان سعودی به وجود آمده، صحبت‌های جدیدی است که در رابطه با یهودیان و اسرائیلی‌ها مطرح می‌شود. این تحلیلگر مسائل کشورهای عربی اضافه کرد که موسسات دینی عربستان طی سال‌های متمادی اظهارات تندس ضد یهودیان و اسرائیلی‌ها داشتند، اما امروز از «تروریسم ایرانی» در مرزهای یمن صحبت می‌کنند. امروز یهودیان در کنار عربستان هستند و باید با این تغییرات تعامل داشته باشند.

این تحلیلگر صهیونیستی می‌افزاید که دفتر پادشاهی عربستان سعودی تنها دیگر اسرائیل را یک دشمن به شمار نمی‌آورد، بلکه آن را بخشی از راه حل مشکلات منطقه می‌داند‌.