خدمه نفتکش توقیف‌شده انگلیس با خانواده‌هایش صحبت کردند

شرکت‌های مالک نفتکش «استینا ایمپرو» که هفته گذشته توسط ایران توقیف شد امروز پنجشنبه اعلام کردند خدمه این کشتی با خانواده‌هایشان صحبت کرده‌اند. 

اخبار بین الملل_ خبرگزاری رویترز پنجشنبه به نقل از مالکان نفتکش تحت پرچم انگلیس که هفته گذشته توسط ایران توقیف شد نوشته خانواده‌های  این کشتی توانسته‌اند با خانواده‌های خود صحبت کنند. مالک‌های کشتی «استینا ایمپرو» همچنین گفته‌اند خدمه این کشتی ایمن و سالم هستند. 

شرکت‌های مالک «استینا ایمپرو» در بیانیه‌ای اعلام کردند: «استینا بالک و Northern Marine Management به گفت‌وگو با تمامی دولت‌ها و مسئولان دخیل در این موضوع به منظور اطمینان از آزادی خدمه و کشتی ادامه می‌دهند.»

 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای روز جمعه ۲۸ تیرماه اعلام کرد یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است و در روز توقیف، تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد.

پیشتر هم مالک استینا ایمپرو و سفارت روسیه در ایران از «سلامت» ۲۳ خدمه نفتکش انگلیسی خبر داده بودند. ۱۸ هندی، سه روسی، یک لتونیایی و یک فیلیپینی خدمه استنا ایمپرو هستند.