ترامپ: از آزمایش موشکی کره شمالی نگران نشدم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی باعث نگرانی او نشده است.

اخبار بین الملل-رئیس جمهور آمریکا در ادامه تقلا‌های خود برای خوب جلوه دادن روابط خود با پیونگ یانگ و مذاکرات هسته‌ای در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت آن‌ها موشک‌های کوتاه برد بودند و روابط من با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، خیلی خوب است. خواهیم دید که چه پیش خواهد آمد، اما آن‌ها موشک‌های کوتاه برد بودند و خیلی‌ها از این موشک‌ها دارند.

ترامپ در پاسخ به خبرنگاری که گفت بدون تردید به نظر می‌رسید پرتاب موشک هسته‌ای صورت گرفته گفت نه به هیچ وجه.

کره شمالی اوایل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش موشکی اخیر خود را به منظور هشدار به کره جنوبی و مون جائه این، رئیس جمهور این کشور انجام داده است. ترامپ بدون توجه به این بیانیه پیونگ یانگ گفت این آزمایش تهدیدی برای آمریکا نیست. رئیس جمهور آمریکا گفت او نگفته این (آزمایش) تهدیدی برای آمریکاست. می‌توانم این را به شما بگویم. آن‌ها باهم اختلاف نظر دارند. هر دوی آن‌ها مناقشات خود را دارند. اما آنها موشک‌های کوتاه برد و بسیار استاندارد بودند.

ترامپ روز پنجشنبه نیز در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت: آزمایش هسته‌ای که انجام ندادند. کره شمالی صرفاً چند موشک کوچک آزمایش کرد، آن‌ها قبلا مدام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای انجام می‌دادند

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی دست کم ۲ موشک نامشخص را اوایل روز پنجشنبه از منطقه‌ای در نزدیکی وونسان شلیک کرده است.به گفته مقام نظامی کره جنوبی، این موشک‌ها ۴۳۰ کیلومتر به سمت شرق پرواز کردند.

آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بودند. اواخر تیرماه، کره شمالی اعلام کرد احتمال دارد به دلیل رزمایش‌های ماه آینده واشنگتن-سئول، حتی در خصوص آزمایش اتمی خود نیز که بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده بود، تجدیدنظر کند.