الفیاض: تحریم‌های آمریکا تجاوز به حاکمیت عراق است

 فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق امروز سه شنبه تاکید کرد اقدام آمریکا در تحمیل تحریم‌ علیه برخی شخصیت‌های عراقی کاملا مردود بوده و تجاوز به حاکمیت عراق است.

اخبار بین الملل- الفیاض که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، افزود تحریم های آمریکا علیه برخی شخصیت های عراقی از جمله شخصیت هایی در حشد شعبی را کاملا مردود دانسته و آن را تعدی به حاکمیت عراق می دانیم.

وی افزود کشورها نمی توانند اتباع کشورهای دیگر را بازخواست کنند، حتی اگر اجازه چنین کاری داشته باشند، چرا که بدون هرگونه تحقیق یا بررسی و بدون هرگونه مقدمات قانونی صورت گرفته است.

مشاور امنیت ملی عراق افزود از نظر اصولی، ما با چشمان دیگران به شخصیت های عراق نگاه نمی کنیم، بلکه با چشمان وطنی نگاه می کنیم که همه فرزندانش را در آغوش گرفته و از آنها دفاع کرده و اجازه خدشه وارد شدن به آنها و کرامت و جایگاهشان را نمی دهد، به همین سبب ما تمام این اقدامات(تحریم های آمریکا) را رد می کنیم.

شبکه الفرات گزارش داد که فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق از انحلال دفاتر هیئت حشد شعبی در تمام استان‌های عراق خبر داده است.

معرفی سفیر جدید آلمان در عراق

خبر دیگر اینکه آلمان سفیر جدید خود در بغداد را تعیین کرد. بر اساس گزارش الفرات، محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق، استوارنامه سفیر جدید آلمان را دریافت کرد.

در خلال دیدار «اوله دیل» سفیر جدید آلمان با الحکیم، روابط عراق و آلمان و راه های گسترش آن بررسی شد. بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، حکیم از مواضع آلمان در حمایت از عراق به ویژه کمک هایش در جنگ با باندهای تروریستی داعش تقدیر کرد و شرکت های آلمانی را به سرمایه گذاری به ویژه در پروژه های بازسازی زیرساخت‌ها دعوت کرد.

وزیر خارجه عراق بر حمایت خود از تلاش های سفیر جدید آلمان در راستای تقویت روابط بغداد و برلین و توسعه همکاری دوجانبه در راستای منافع مشترک تاکید و آمادگی وزارت خارجه عراق را برای ارائه تمام تسهیلات لازم به دفتر نمایندگی دیپلماتیک آلمان اعلام کرد.

برگزاری نشست پارلمان عراق

عراق همچنین امروز شاهد برگزاری نشست پارلمان به ریاست حسن الکعبی نایب رئیس اول پارلمان بود که در این جلسه، 194 نماینده شرکت کردند.

نشست کابینه به ریاست عبدالمهدی برگزار شد

خبر دیگر از عراق اینکه، کابینه این کشور نشست عادی خود به ریاست عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را برگزار کرد، اما عبدالمهدی کنفرانس هفتگی خود را لغو کرد و گفت سازوکارهای جدیدی برای ارتباط وجود دارد.

دفتر اطلاع رسانی عادل عبدالمهدی در بیانیه کوتاه آورده است پیرو تاکیدات قبلی به برادران خبرنگار طی ماه های گذشته مایلیم اعلام کنیم که کنفرانس مطبوعاتی هفتگی از امروز برگزار نخواهد شد.

این بیانیه افزود سازوکارهای ارتباطی جدید در پیش گرفته خواهد شد از جمله سخنگویانی به نام دفتر اطلاع رسانی معرفی خواهند شد.

دستگیری اعضای یک هسته تروریستی 

اعضای یک هسته تروریستی که به جذب جوانان از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی می پرداختند، دستگیر شدند. دادگاه بعقوبه در استان دیالی عراق از دستگیری اعضای هسته تروریستی خبر داد که در شهرستان المقدادیه استان دیالی فعالیت می کردند و به جذب جوانان برای گروه های تروریستی می پرداختند.

در بیانیه شورای عالی قضایی آمده است این هسته در شهرستان المقدادیه استان دیالی متلاشی شد که از سه متهم از جمله یک زن تشکیل شده بود که به جذب جوانان از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش می پرداختند.

این بیانیه آورده است تمام متهمان با پیگیری و نظارت قاضی دادگاه بعقوبه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند و اقدامات لازم درباره تمام متهمان صورت گرفت و صحت اعترافات آنها از نظر قضایی بر اساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم اثبات شد.

انهدام تونل تروریست‌ها در موصل

خبری دیگر از عراق اینکه نیروهای یگان اطلاعات نظامی این کشور تونلی را منهدم کردند که تروریست‌های داعشی از آن برای پنهان شدن و فراردر شهر موصل استفاده می کردند.

در بیانیه این یگان آمده است با تکیه بر اطلاعات دقیق و طی یک عملیات ویژه، نیروهای یگان اطلاعات نظامی و مبارزه با تروریسم با همکاری یگان ماموریت های اول تونلی را در ناحیه القیاره، روستای الزاویه شهر موصل تخریب کردند که باندهای تروریستی داعشی آن را با هدف پنهان شدن و فرار از طریق کوه قره جوغ به سمت الجزیره حفر کرده بودند.