رهبر انصارالله یمن رسما امارات را تهدید کرد

درحالی که 5 سال از تحمیل جنگ از سوی سعودی بر ملت یمن می گذرد و در خلال این مدت امارات به شکلی رسمی و دوشادوش سعودی نقش آفرینی کرده اما این روزها سخن ها درخصوص عقب نشینی امارات از یمن بسیار جدی شده است جابجایی نیروهای اماراتی در یمن و همچنین اعزام هیات هایی از امارات به ایران از دید تحلیلگران نشانه هایی هستند که تحقق این مساله را نوید می دهند.

اخبار بین الملل- در همین حال بسیاری از آشنایان به مسائل یمن خوشبینانه به سیاست های امارات در یمن نمی نگرند و مساله عقب نشینی را گونه ای بازی سیاسی اماراتی برای تامین امنیت زیرساخت های خود از حملات انصارالله تلقی می کنند به باور این دسته از کارشناسان حتی اگر امارات نیروهای خود را از یمن تخلیه کند مزدوران متعددی را به منظور جایگزین کردن آموزش داده است و استمرار جنگ را به شکلی نیابتی به ایشان محول خواهد کرد در یک امار تعداد این نیروها درجنوب یمن رقمی بالغ بر 90 هزار ارزیابی شده است.

صرف نظر از اینکه در سر اماراتی ها درخصوص یمن چه می گذرد واقعیت آن است که انصارالله ذر عمل نشان داده است درخصوص منافع ملی یمن با هیچ کس شوخی ندارد و البته هنوز بیش از 200 هدف از بانک اعلامی اهدافش برای حمله، دست نخورده باقی مانده است اینکه در این بانک 300 هدفی چه تعداد از اهداف اماراتی و چه تعداد متعلق به سعودری است را آینده نشان خواهد داد اما آنچه مسلم است اینکه انصارالله در خلال ماه های گذشته به شکلی ویژه نشان داده است که هم برد و هم دقت پهپادها و البته موشک هایش دراندازه ای هست که به راحتی کلیدی ترین مناطق امارات را از حیز انتفاع ساقط کند.

رهبر انصارالله امروز با در نظر گرفتن جمیع جهات تحلیلی ، نه تنها در عمل از ایده رسانه ای شده امارات مبنی بر عقب نشینی از یمن استقبال کرد بلکه به شکلی رسمی اعلام کرد اگر این ایده در قالب گونه ای بازی سیاسی صرف مطرح شده باشد به شکلی جدی منابع اقتصادی امارات را در کانون اهداف بعدی یمنی ها قرار داده است. اینکه این اهداف پایتخت اقتصادی امارات یعنی دبی باشد و به فرار سرمایه های خارجی از انجا بیانجامد یا دیگر بنادر و منابع نفتی یا زیرساخت های امارات را شامل شود؟ سوالی است که احیانا پاسخ آن در گرو استمرار اشغال و جهت گیری بانک اهداف یمنی هاست. نکته مسلم در حال حاضر این است که عبدالملک رسما اعلام کرده امارات به خاطر منافع اقتصادی‌اش از یمن خارج شود، چون در غیر اینصورت اوضاع برای این کشور خطرناک خواهد شد و البته بر منافع اقتصادی امارات بیش از هر چیز دیگر تاکید کرده است.