درخواست «انور قرقاش» برای آتش‌بس در عدن

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در پی رویدادهای عدن و بالا گرفتن درگیری گروه‌های نیابتی عربستان و امارات در اطراف کاخ ریاست جمهوری «المعاشیق»، طرفین درگیر را به خویشتنداری دعوت کرد.

اخبار بین الملل_ قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت که «حوادث کاخ ریاست جمهوری المعاشیق، نگران کننده است و برقراری هر چه سریعتر آتش‎بس میان دو طرف درگیر در عدن ضرورت دارد».

وی که کشورش یک پای درگیر در عدن است، گفت که «ادامه گفت‌وگوها و راه‎حل‌های سیاسی به جای درگیری و خشونت ضرورت دارد».

اختلافات بین امارات و عربستان به عنوان دو عضو اصلی «ائتلاف عربی» علیه یمن، پس از درگیری گروه‎های نیابتی طرفین در عدن (مرکز جنوب یمن) به اوج خود رسیده است.

این درگیری بین نیروهای تحت حمایت امارات و دولت مستعفی یمن که در عربستان مستقر است، روز چهارشنبه همزمان با برگزاری مراسم تشییع جنازه شبه‌نظامیانی که پنجشنبه گذشته در حملات پهپادی و موشکی یمن به پادگاه الجلاء در عدن کشته شده بودند، صورت گرفته است.

«هانی بن بریک» معاون رئیس شورای تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن»، روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حزب اخوانی «الاصلاح» (تحت حمایت عربستان و دولت مستعفی یمن) را مسئول تیراندازی و حمله به شرکت‎کنندگان مراسم تشییع دانست و دستور داد تا نیروهایش به کاخ المعاشیق حمله کنند تا طرفداران این حزب اخوانی را از عدن اخراج کنند